Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Liturgica Sfaturi practice în Biserică: Nocivitatea radiesteziei

Sfaturi practice în Biserică: Nocivitatea radiesteziei

Un articol de: Pr. Conf. Dr. David Pestroiu - 11 Iulie 2010

De la depistarea vinelor de apă subterane prin acţiunea curenţilor de aer asupra unei nuieluşe fine, s-a ajuns, în cazul radiesteziei, să se afirme că pretutindeni suntem înconjuraţi de energii pozitive şi negative, care sunt desfăşurate pe anumite "filoane", influenţându-ne viaţa, în consecinţă.

O astfel de învăţătură este, însă, neconformă cu doctrina ortodoxă, care vorbeşte despre dispunerea acestor forţe energetice ca urmare a unor acţiuni personale, desfăşurate de fiinţe spirituale: îngeri şi diavoli. Ca o menţiune specială, trebuie să arătăm faptul că harul, singura energie pozitivă, adică mântuitoare şi sfinţitoare, se dă exclusiv ca lucrare a Bisericii, prin Taine şi ierurgii săvârşite de membrii ierarhiei sacramentale.

Revenind la radiestezie, notăm şi faptul că, în manualele de specialitate ale acestei practici, găsim un amalgam de credinţe, unele de-a dreptul eretice, cum ar fi conectarea fiinţei umane la "energia universală" prin aşa-zişii centri energetici ai organismului, numiţi chakre. Preluate din hinduism, astfel de idei s-au infiltrat în mentalitatea radiesteziştilor, dintre care unii continuă să se considere creştini ortodocşi, punându-şi asociaţia sub patronajul Sfântului Andrei!

Pasivitatea minţii, o cerinţă a reuşitei demersurilor radiestezice, este o stare pervertită impusă conştiinţei umane, total opusă trezviei duhovniceşti stabilite de Părinţii pustiei ca prim remediu împotriva influenţei demonice asupra oamenilor.

Joncţiunea cu ocultismul se face prin promovarea conceptului de "convenţie mentală", o formă evidentă de ghicitorie, prin care practicantul radiesteziei îşi propune să afle rezultatul concret (influenţând o situaţie reală din viaţă) al mişcărilor instrumentelor sale de lucru: pendul, ansă, nuia etc.

Prezenţa radiesteziştilor în biserici, pentru a se "încărca" de energii, precum şi efectuarea de măsurători ale "câmpurilor energetice" ale icoanelor şi moaştelor reprezintă afronturi clare la adresa învăţăturii şi practicii ortodoxe, care trebuie combătute cu străşnicie.