Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Theologica Biserica, Împărăţia lui Dumnezeu pe pământ

Biserica, Împărăţia lui Dumnezeu pe pământ

Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 30 Mai, 2018

Venirea lui Hristos a adus în lume Împărăția lui Dumnezeu. Iar spațiul unde se arată Împă­răția lui Dumnezeu este biserica. Ea este de la Cincizecime Împărăţia lui Dumnezeu pe pământ. Schimbarea la Față și Învierea lui Hristos reprezintă arătări ale Împărăției lui Dumnezeu în lume. Împărăția lui Dumnezeu nu este așteptată doar ca una viitoare, ci devine prezentă și este trăită acum în Biserică, care există ca neîncetată revelare a lui Dumnezeu.

Biserica păstrează veșnicia în istorie și conferă istoriei perspectiva veșniciei. Biserica este trupul lui Hristos, care transcende spațiul și timpul, deschizându-le oamenilor o comuniune supratemporală și transcendentă cu Dumnezeu, unde toate sunt prezente în Sfântul Duh. În Biserică este răscumpărat întregul timp și întreaga lume. Ceea ce Dumnezeu a oferit lumii se află în Biserică și se predă omului spre mântuirea și înnoirea lui.

Învierea în Hristos a oamenilor nu este așteptată doar în viitor, ci se dăruiește deja în prezent: „Adevărat, adevărat zic vouă, că vine ceasul şi acum este, când morţii vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu şi cei ce vor auzi vor învia” (Ioan 5, 25). Glasul lui Hristos, care s-a făcut deja auzit și i-a chemat pe oameni de la moarte la viață, îi va chema și pe cei care se află în morminte și îi va învia. Ceasul care urmează să vină, dar care este deja prezent, este ceasul prezenței lui Hristos.

Împărăția lui Dumnezeu, deși se arată în lume „ca prin oglindă, în ghicitură” (I Corinteni 13, 12), nu încetează să fie în mod real prezentă. Simbolurile prin care ni se oferă nu sunt metaforice sau analogice, ci reale. Lumina necreată a Schimbării la Față, a Învierii, a Cincizecimii, pe care o văd sfinții Bisericii, este lumina Împărăției lui Dumnezeu. Este simbolul real al prezenței Lui.
Lumina Schimbării la Față, care este aceeaşi cu lumina pe care o văd sfinții Bisericii, nu este un simbol creat al Împărăției lui Dumnezeu, ci simbolul ei fizic. Este, cu alte cuvinte, aceeași lumină a Împărăției lui Dumnezeu care se arată „în parte”, ca să fie accesibilă omului. Așa cum zorile care provin din lumina soarelui reprezintă simbolul fizic sau preambulul arătării soarelui, la fel și lumina necreată care se arată în Biserică reprezintă simbolul fizic al Împărăției lui Dumnezeu.