Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Theologica Evanghelia zilei Ioan 5, 24-30

Ioan 5, 24-30

Data: 30 Apr, 2020

„Zis-a Domnul către iudeii care veniseră la Dânsul: Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel Care M-a trimis pe Mine are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat din moarte la viață. Adevărat, adevărat zic vouă că vine ceasul, și acum este, când morții vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu și cei care vor auzi vor învia. Căci, precum Tatăl are viață în Sine, așa I-a dat și Fiului să aibă viață în Sine; și I-a dat putere să facă judecată, pentru că este Fiul Omului. Nu vă mirați de aceasta; că vine ceasul în care toți cei din morminte vor auzi glasul Lui, și vor ieși cei care au făcut cele bune, spre învierea vieții, iar cei care au făcut cele rele, spre învierea osândei. Eu nu pot să fac de la Mine nimic; precum aud, judec; dar judecata Mea este dreaptă, pentru că nu caut voia Mea, ci voia Tatălui Meu, Care M-a trimis.”

Învierea vieții

Sfântul Chiril al Alexandriei, Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, Cartea a Patra, Cap. 2, în Părinți și Scriitori Bisericești (2000), vol. 41, p. 401

„Dar va spune poate cineva, îndreptându-şi ochiul înțelegerii spre învierea celor adormiți: Cei ce n-au primit credința în Hristos şi nu s-au făcut părtaşi ai Lui nu vor învia în vremea învierii? Dar aceasta ce înseamnă? Nu va reveni la viață toată creația căzută în moarte? Vom răspunde la aceasta: Va reveni la viață tot trupul. Căci cuvântul prorocesc prevesteşte că toți morții se vor scula. Fiindcă socotim că taina învierii lui Hristos se va extinde la toată umanitatea şi credem că în El, ca în Cel dintâi, s-a eliberat de stricăciune toată firea noastră. Şi toți vor învia, după asemănarea Celui sculat pentru noi şi Care îi are în Sine pe toți întrucât este om. Şi precum în primul om zidit s-au închis toate în moarte, aşa în Cel dintâi zidit iarăşi pentru noi, vor reveni toate la viață. Dar, precum s-a scris, cei ce-au făcut cele bune, spre învierea vieții, iar cei ce au lucrat cele rele, spre învierea judecății (Ioan 5, 29; Matei 25, 46).”

Sfântul Chiril al Alexandriei, Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, Cartea a Şasea, Capitol unic, în Părinți și Scriitori Biseri­cești (2000), vol. 41, p. 707

„Toți se vor scula din morți, pentru că întregii firi i s-a dat harul învierii în Hristos Cel Unul, Care a surpat primul şi la început stăpânirea morții şi a sculat spre viață neîncetată rațiunea comună a umanității, refăcută întru ne­stricăciune, precum în Adam, ca în unul şi primul, aceasta fusese osândită la moarte şi stricăciune. Mare va fi atunci deosebirea dintre cei ce vor învia. Dar şi până atunci e mare deosebirea dintre ei. Căci cei ce s-au odihnit în credință în Hristos şi au luat arvuna Duhului în timpul vieții cu trupul vor primi harul atotdesăvârşit şi se vor schimba spre slavă, pe care o vor primi de la Dumnezeu. Iar cei ce n-au crezut în Fiul şi au disprețuit răsplata viitoare se vor osândi şi vor moşteni împreună cu ceilalți numai învierea, dar vor plăti pentru vina unei aşa de mari necre­dințe.”

(Pr. Narcis Stupcanu)