Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Theologica Întâmpinarea Domnului

Întâmpinarea Domnului

Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 01 Feb, 2019

La 40 de zile de la Crăciun, sărbătorim Întâmpinarea Domnului. Această sărbătoare este cu dată fixă, 2 februarie. Mântuitorul Iisus Hristos este adus la Templu de Sfânta Fecioară Maria și de Dreptul Iosif pentru împlinirea rânduielilor Legii vechi. În Templu este întâmpinat de Dreptul Simeon și de Prorocița Ana.

Sărbătoarea aducerii la Templu a Domnului Hristos era iniţial, la Ierusalim, încheierea sărbătorilor Teofaniei, a Arătării lui Dumnezeu în Trup după mărturia Pelerinei Egeria din secolul al patrulea. Părintele profesor Ene Branişte arată că mărturiile despre această sărbătoare se înmulţesc spre sfârşitul secolului al cincelea.

Părintele lector dr. Marian Mihai spune că, la 40 de zile după Nașterea Sa, Domnul Iisus Hristos a fost dus la Templu pentru că așa era obiceiul Legii. Biserica a rânduit ca acest praznic să poarte denumirea de Întâmpinarea Domnului, pentru că acum Mântuitorul Iisus Hristos a fost întâmpinat la Templul din Ierusalim şi ţinut în braţe de credinciosul şi dreptul bătrân Simeon, om ales și luminat de Duhul Sfânt. Din relatarea istorico-biblică, dar şi din imnologia acestei mărite sărbători se arată că în aşteptarea Dreptului Simeon se concentrează toate aşteptările patriarhilor Vechiului Testament, iar Mântuitorul Hristos împlineşte planul mântuirii şi în interiorul Legii Vechiului Testament, pe care, după ce o împlineşte, o depăşeşte”.

Mântuitorul împlineşte porunca Legii vechi, în numele nostru al tuturor, ca să ne facă pe toţi liberi faţă de Legea veche, dar, totodată, ne cheamă şi să primim Legea cea nouă, puterea de mântuire a credinţei în El, mai tare decât Legea veche, puterea de mântuire a tuturor popoarelor lumii. Această veste bună este darul cel mai de preţ al întâmpinării Domnului de către Dreptul Simeon la Templu. Fiecare creștin este chemat să întâmpine pe Pruncul Iisus şi să-L primească, rostind ca şi Dreptul Simeon: Ochii mei văzură mântuirea Ta, pe care ai gătit-o îna­intea feţei tuturor popoarelor (Luca 2, 30-31). Vederea lui Hristos este împlinirea aşteptării mesianice din Vechiul Testament, iar ­pentru noi, mântuirea împlinită prin El în Noul Testament.