Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Theologica Învierea lui Hristos, eveniment unic în istorie

Învierea lui Hristos, eveniment unic în istorie

Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 25 Mai, 2019

Protopărinţii neamului omenesc n-au rămas în starea lor primordială de comuniune cu Dumnezeu, ci, călcând voia Lui, au căzut în păcat (Facerea 3, 1-6), pierzând fericirea de care s-au bucurat în Paradis atât pentru ei, cât şi pentru urmaşii lor. Oamenii au primit bucuria Paradisului prin Învierea lui Hristos Care a deschis porţile Raiului zăvorâte de păcatul lui Adam. 

Prin caracterul obiectiv al Învierii Sale, Hristos a eliberat lumea de sub teroarea morţii, venită prin păcatul protopărinţilor Adam şi Eva, şi a deschis orizontul eshatologic al învierii. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel spune: „Învierea lui Hristos este un eveniment unic în istorie şi inaugurează pentru umanitate un mod de existenţă radical nou; în Hristos Cel înviat, viaţa umană este pentru totdeauna şi totalmente viaţă cu Dumnezeu”.

Experienţa istorică a Învierii lui Hristos ne arată că Hristos nu este numai om, ci şi Dumnezeu, fiindcă Învierea este socotită nu numai rezultatul unui act exterior al Tatălui asupra firii umane a Mântuitorului, ci şi ca un act al Mântuitorului Iisus Hristos Însuşi asupra firii Lui umane, Care înviază din morţi ca un Dumnezeu adevărat, după cum arată părintele profesor Dumitru Popescu. Apostolii au făcut experienţa Învierii lui Hristos din relaţia directă de comuniune pe care au avut-o cu El după Învierea Sa din morţi. Acest eveniment a devenit atât de capital în viaţa Apostolilor, încât aceştia L-au propovăduit cu preţul vieţii lor. Credinţa în Învierea Domnului nu are numai caracter spiritual, ci şi un temei istoric. Mântuitorul îi spune Apostolului Toma că a crezut în Învierea Lui fiindcă L-a văzut şi fericeşte pe cei care vor crede în El fără să-L fi văzut, pe baza mărturiei apostolice. În acest sens, cuvintele Sfântului Apostol Pavel: „Şi dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică este şi credinţa voastră” (1 Corinteni 15, 14), arată că statornica credinţă în Învierea lui Hristos nu este numai un fenomen subiectiv, ci, înainte de toate, obiectiv şi istoric, care stă la temelia credinţei creştine. Învierea Domnului constituie faptul istoric capital care stă la temelia creştinismului.