Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Theologica Sinodul al patrulea ecumenic

Sinodul al patrulea ecumenic

Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 15 Iul, 2019

Biserica Ortodoxă i-a sărbătorit ieri, în Duminica a 4-a după Rusalii, pe Sfinții Părinți de la Sinodul al patrulea ecumenic, care a avut loc în anul 451 în localitatea Calcedon. La sinod au participat 650 de episcopi. Hotărârile dogmatice ale sinodului au fost exprimate printr-o mărturisire de credință cunoscută sub numele de Mărturia de la Calcedon.

În ședința a cincea, din 22 octombrie 451, sinodalii au definit doctrina bisericească a celor două firi din Persoana divino-umană a Domnului nostru Iisus Hristos, prin următoarea mărturisire de credință: „Urmând Sfinților Pă­rinți, noi învățăm și mărturisim cu toții pe Unul și același Fiu, pe Domnul nostru Iisus Hristos, desăvârșit în Dumnezeire și desăvârșit în umanitate, Dumnezeu adevărat și om adevărat, având suflet rațional și trup, deoființă cu Tatăl după Dumnezeire și deoființă cu noi, după umanitate, fiind întru toate asemenea nouă, în afară de păcat. Ca Dumnezeu, S-a născut mai îna­inte de toți vecii din Tatăl, după Dumnezeire, iar ca om S-a născut în zilele cele de pe urmă pentru noi și pentru mântuirea noastră din Fecioara Maria, Născătoa­rea de Dumnezeu, Unul și ace­lași Hristos, Fiu, Domn, Unul- Născut, cunoscut în două firi, în chip neamestecat și neschimbat și neîm­părțit și nedespărțit, deosebirea firilor nefiind nicidecum distrusă prin unire, păstrându-se mai ales însușirea fiecăreia și întâlnindu-se împreună într-o singură Persoană și un singur ipostas, nu în două persoane, împărțit sau despărțit, ci Unul și același Fiu, Unul-Născut, Dumnezeu-Cuvântul, Domnul Iisus Hristos. Așa ne-au în­vățat mai înainte despre El prorocii și Însuși Domnul nostru Iisus Hristos și așa ne-a transmis Simbolul Părinților noștri”.

Sinodul a elaborat și 30 de canoane, unul dintre cele mai importante fiind canonul 28, care confirma canonul 3 de la Sinodul al doilea ecumenic de la Constantinopol, din anul 381, lăsând locul al doilea în cinstire în Biserică, după scaunul Romei, Constantinopolului - „Noua Romă”.