Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Proiect educaţional în liceele bucureştene

Proiect educaţional în liceele bucureştene

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 20 Mai 2012

La Biserica "Sfânta Ecaterina", Paraclisul Facultăţii de Teologie Ortodoxă din Bucureşti, au fost premiate sâmbătă, 19 mai, cele mai frumoase eseuri înscrise la concursul de creaţie religioasă din cadrul proiectului educaţional "Cu aproapele în suferinţă", coordonat şi organizat de Janeta Niţă, profesoară de religie la Liceul "Marin Preda" din Capitală. Au fost premiaţi de către Sectorul Învăţământ şi activităţi cu tineretul din cadrul Arhiepiscopiei Bucureştilor participanţii care au obţinut rezultate meritorii la Olimpiada de religie, etapa naţională.

Înainte de evenimentul festiv, părintele Tudor Peiu, de la biserica Spitalului de Copii "Grigore Alexandrescu" din Bucureşti, a ţinut expunerea pe tema "Suferinţa, cale către cer". Proiectul "Cu aproapele în suferinţă", derulat în colaborare cu Sectorul Învăţământ şi activităţi cu tineretul al Arhiepiscopiei Bucureştilor, se desfăşoară pe durata a patru ani, la nivelul claselor de liceu IX-XII, în fiecare an, pe o perioadă de nouă luni, din septembrie până în mai, şi cuprinde două etape. Prima este legată de o probă practică, în care copiii experimentează, pun în aplicare învăţăturile religios-morale predate la orele de religie din şcoală. Elevii participanţi se împrietenesc cu copiii care sunt suferinzi sau ai căror părinţi sunt la muncă în străinătate, de asemenea, cu orfani. "Nu e necesar ca profesorii să caute persoanele aflate în dificultate, pentru că elevii înşişi se ocupă să găsească pe cei care au nevoie de ajutor, de prietenia celor din jur. Punem accent pe socializare. Vrem ca cei mici să nu mai petreacă aşa de mult timp în faţa calculatorului pentru a socializa într-un mediu virtual, ci dorim ca fiecare să-şi găsească un prieten cu care să se întâlnească faţă către faţă, să desfăşoare împreună cu el diferite activităţi. Toate acestea sunt coordonate de profesorul de religie din şcoala participantă la proiectul menţionat, care îndrumă, evaluează şi oferă suport pentru tot ceea ce se întreprinde", a declarat organizatoarea concursului, profesoara Janeta Niţă. Bibliografie pentru lectură, ajutor în organizarea de drumeţii, jocuri sportive, însoţirea la mănăstiri, unde se participă la slujbele religioase, la Sfânta Liturghie, la Sfântul Maslu, toate reprezintă semne ale implicării profesorilor de religie alături de elevii lor. Lunar au loc întâlniri unde se vizionează filme cu tematică religioasă. La finalul fiecărui an, experienţele trăite de elevi sunt transpuse în lucrări scrise, dintre care cele mai bune sunt premiate. (A.P.)