Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Ajunul Bobotezei pe Colina Bucuriei

Ajunul Bobotezei pe Colina Bucuriei

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 06 Ianuarie 2018

„Sfințirea cea mare a apei înseamnă reînnoirea Botezului Domnului sau actualizarea prezenței lui Hristos, Cel botezat în Iordan, în Biserica Sa și în viața credincioșilor. Dar aceasta înseamnă și înnoirea botezului nostru”, a spus Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române. Ieri, 5 ianuarie, în Reședința Patriarhală, Patriarhul României a primit un sobor de slujitori de la Catedrala Patriarhală pentru binecuvântarea cu Agheasmă Mare.

Precum este rânduiala liturgică, în Ajunul Botezului Mântuitorului Iisus Hristos, au fost săvârşite Ceasurile Împărăteşti, Sfânta Liturghie a Sfântului Vasile cel Mare unită cu Vecernia, apoi Sfinţirea cea mare a apei. La Catedrala Patriarhală, la finalul sfintelor slujbe, soborul de slujitori, însoțit de membri ai Grupului psaltic „Tronos” al Catedralei Patriarhale, a mers cu icoana praznicului şi cu Agheasmă Mare pentru a binecuvânta Reşedinţa Patriarhală. Au fost cântate troparul „În Iordan botezându-Te Tu, Doamne”, condacul sărbătorii, iar apoi au fost rostite o ectenie, un polihroniu și s-a cântat un colind de Bobotează, în prezența Întâistătătorului Bisericii Ortodoxe Române. După binecuvântarea celor pre­zenți, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a vorbit despre semnificațiile duhovni­cești ale acestei vechi tradiții de a sfinți cu Agheasmă Mare cre­dincioșii, casele și întreaga natură.

„Această tradiție veche de a sfinți casele credincioșilor cu apă sfântă și mare, și anume cu Agheasmă Mare, în Ajunul Botezului, este veche și binefăcătoare, așa cum ne spune Sfântul Simeon al Tesalonicului. Slujba de Bobotează, sau de sărbătoarea Botezului Domnului, și Sfințirea mare a apei înseamnă reînnoirea Botezului Domnului sau actualizarea pre­zen­ței lui Hristos, Cel botezat în Iordan, în Biserica Sa și în viața credin­cioșilor. Dar aceasta înseamnă și înnoirea botezului nostru. Uneori, fiind copii, oamenii nu își mai aduc aminte de propriul botez, dar în fiecare an, la Botezul Domnului, ne aducem aminte și de propriul nostru botez, când am primit numele de creștini, adică numele lui Hristos. Această reînnoire a Botezului Domnului în Iordan și de reînnoire a botezului nostru propriu este o bucurie mare, deoarece este bazată pe o mare binecuvântare, și anume binecuvântarea de a trăi în prezența iubitoare a lui Dumnezeu. Întreaga creație în aceste zile se bucură, pentru că Hristos Domnul prin Botezul Său în apele Iordanului a sfințit creația întreagă”, a spus Părintele Patriarh Daniel.

Sfințirea omului și a spațiului înconjurător

La această sărbătoare a Botezului Domnului, a mai spus Preafericirea Sa, se face sfințirea apelor pentru sfințirea omului și a întregii naturi. „Această sfințire a apelor se face cu un scop, și anume sfințirea omului și a spațiului în care el locuiește sau lucrează. De aceea, există obiceiul ca să fie stropite cu Agheasmă Mare  nu numai casele, ci și curțile, grădinile, livezile, fântânile și tot spațiul în care omul lucrează. Să ne ajute Bunul Dumnezeu să simțim binecuvântarea Iordanului, bucuria iubirii Mântuitorului nostru Iisus Hristos pentru noi, care Îi purtăm numele, și să arătăm această bucurie a prezenței lui Dumnezeu în viața noastră prin cuvintele și faptele noastre vrednice de numele de creștin, și anume acela care sporeşte iubirea față de Dumnezeu în rugăciune și față de oameni în fapte bune”, a explicat Preafericitul Părinte Patriarh Daniel.