Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „De ce suntem ortodocşi?“

„De ce suntem ortodocşi?“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Marius Nedelcu - 11 Aprilie 2011

Campania "De ce suntem ortodocşi?" demarată de Radio Trinitas a ajuns duminică la final, postul de radio al Patriarhiei Române prezentând în perioada 27 aprilie - 10 martie aspecte definitorii ale Ortodoxiei. Această experienţă radiofonică a însemnat un dialog viu între invitaţii din studio şi ascultătorii care şi-au putut exprima experienţa personală legată de credinţă,

convertire şi viaţa Bisericii.

Campania radiofonică "De ce suntem ortodocşi?" a fost adresată ascultătorilor în perioada Postului Mare pentru că acum credincioşii trăiesc mai intens evenimentele din viaţa comunităţii creştine din care fac parte.

"După două săptămâni, campania radiofonică "De ce suntem ortodocşi?" a ajuns la final şi acum culegem roadele. De fapt, roade au fost în toată această perioadă pentru că în fiecare zi au venit din partea ascultătorilor noştri foarte multe întrebări, foarte multe probleme legate de tematica zilei respective şi am constatat interesul ascultătorilor atât pentru mai buna cunoaştere a dreptei credinţe ortodoxe, dar în acelaşi timp şi dorinţa lor de a intra în comuniune pe calea undelor cu realizatorii emisiunilor şi cu invitaţii care au fost prezenţi la microfoanele postului de radio Trinitas, respectiv ierarhi, profesori de teologie, cunoscuţi duhovnici, de asemenea, oameni care lucrează în activităţile social-filantropice şi cultural-misionare ale Bisericii. Scopul emisiunilor a fost de a împărtăşi învăţătura de credinţă ortodoxă şi de a transmite modul în care Biserica este prezentă în societatea românească", ne-a declarat părintele consilier Nicolae Dascălu, directorul Radio Trinitas.

Realizatorii emisiunilor radiofonice din acest ciclu au avut bucuria să constate un foarte mare interes al celor care au ascultat discuţiile din studioul Radio Trinitas, interes manifestat prin numeroasele intervenţii telefonice, dar şi mesaje trimise de pe telefonul mobil şi de pe internet. Diaconul Titus Dumitriu ne-a spus că a avut bucuria să asculte mărturii personale ale ascultătorilor despre temele abordate, dobândite din experienţa proprie. Aceste mărturii personale sunt foarte importante pentru că demonstrează că Ortodoxia nu este numai un cumul de învăţături teoretice, ci manifestarea concretă a unui stil de viaţă autentic.

Întrebările trimise au primit răspunsuri în direct

Redactorii Radio Trinitas Aurel Moisiuc şi diaconul Mircea Toma, care au preluat telefoanele şi mesajele ascultătorilor, ne-au declarat că toate întrebările puse de aceştia au fost centrate pe temele discutate, iar din cauza numărului mare de probleme supuse discuţiei, o parte din întrebări au rămas înregistrate pentru a primi răspunsul în perioada următoare. Din observaţiile lor, emisiunile care au avut un impact deosebit şi au antrenat un număr foarte mare de telefoane şi mesaje au fost cele legate de rolul tinerilor în Biserică, despre Taina Sfântului Botez şi depre suferinţă şi sfinţi.

Prin intermediul acestei campanii, invitaţii şi realizatorii emisiunii au putut cunoaşte direct de la ascultători problemele şi dilemele cu care aceştia se confruntă şi s-a încercat rezolvarea unora dintre ele prin sfaturi concrete. Acest lucru demonstrează că o emisiune de genul acesta nu este numai o simplă comunicare, dar are şi un rol terapeutic în sensul în care considerăm Biserica ca un spaţiu în care omul dobândeşte medicamente duhovniceşti pentru problemele şi suferinţele lui.

Şi creştinii ortodocşi din străinătate au urmărit campania

"De ce suntem ortodocşi?" a reunit credincioşi de toate vârstele, tineri, oameni maturi şi vârstnici, care au comunicat prin telefon, internet şi SMS din toate regiunile ţării, dar şi din străinătate. Au fost foarte multe întrebări de la creştinii ortodocşi din Germania, Italia şi Franţa. "Am constatat că există un interes pentru programele noastre de radio şi în acelaşi timp că există o sensibilitate a credincioşilor pentru tot ceea ce este bun şi frumos în activităţile Patriarhiei Române şi a eparhiilor ortodoxe din ţară şi din străinătate", a concluzionat părintele consilier Nicolae Dascălu.

Teme abordate în cadrul campaniei

A fost acoperit un spectru larg din învăţătura de credinţă, dar şi aspecte din viaţa Bisericii Ortodoxe şi probleme practice ale creştinului din zilele de astăzi.

Temele propuse spre discuţie de realizatorii acestei serii de emisiuni au fost: "Cinstirea Sfintei Cruci, a icoanelor şi a Sfinţilor", "Ortodoxie şi românism. Ne cunoaştem şi ne afirmăm identitatea?", "Taina Spovedaniei. De ce este nevoie de un duhovnic?", "Credinţa: comunitară sau numai personală", "Convertirea. Cum mi-a schimbat viaţa? - pomenirea Sfântei Cuvioase Maria Egipteanca", "De ce-i pomenim pe cei adormiţi?", "De ce participăm la slujbele liturgice?", "Ortodoxia şi libertatea", "Botezul nostru. Botezul copiilor", "Tinerii în Biserică", "Atitudinea creştinului în faţa suferinţei", "Ortodoxia românească în diaspora".