Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Examene de grad pentru profesorii de religie

Examene de grad pentru profesorii de religie

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Știri
Un articol de: Marius Nedelcu - 01 Septembrie 2017

38 de profesori de religie din 12 județe ale țării, care au promovat examenul de metodică a specialității, desfășurat la începutul acestei săptămâni, au susținut miercuri, 30 august, proba orală la disciplina pedagogie, la Facultatea de Teologie Ortodoxă din București. Examenele sunt necesare obținerii gradului 2 didactic pentru profesorii de religie și vizează teme de actualitate din educația religioasă a elevilor.

La examenul oral desfășurat la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” din București s-au prezentat toți profesorii de religie titulari care au promovat proba scrisă a examenului de metodică a specialității desfășurat luni, 28 august. Prin examenul de grad se urmăresc pregătirea continuă a profesorilor de religie și familiarizarea lor cu noi teme din sfera educației religioase și laice. „În cadrul probei orale pe care am desfășurat-o am urmărit corelarea temelor teoretice care țin de problematica generală a educației cu aspectele practice. Cei mai mulți dintre ei sunt profesori de religie care au o experiență de câțiva ani și prin răspunsurile și problemele ridicate au îmbogățit partea practică. Există probleme sociale cu care ne confruntăm, există limite care țin de secvențele sociale, de schimbările apărute în politica educației, de schimbările de curriculum local. Toate aceste aspecte se împletesc cu probleme de teorie generală a educației”, a spus conferențiar univ. dr. Victorița Trif, de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din București, după cum informează TRINITAS TV. Programa de religie ortodoxă pentru obținerea gradului 2 în învățământ reprezintă o componentă esențială a curriculumului destinat formării continue a profesorilor de religie, cu pregătire universitară de lungă durată, care lucrează în învățământul preuniversitar și postliceal. Tematica examenului conduce spre formarea competențelor psihopedagogice necesare exercitării misiunii de profesor de religie. Ea duce, de asemenea, la o cunoaștere a problemelor cu care se confruntă Biserica și societatea în contextul lumii religioase contemporane.