Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Exporturile de brânzeturi, în scădere

Exporturile de brânzeturi, în scădere

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Mariana Bahcevan - 10 Decembrie 2016

În primele șapte luni ale acestui an, exporturile de brânzeturi s-au redus, astfel că România a exportat doar 6.600 tone de brânzeturi, în timp ce importurile au însumat 34.600 de tone, în creştere cu 30% faţă de aceeași perioadă din 2015. Potrivit balanţei comerciale cu produse agricole în ţările intra şi extracomunitare, ţara noastră a încasat 21,5 milioane de euro din exportul acestor produse lactate, mai puţin cu 7,3% comparativ cu perioada similară din 2015, deşi cantităţile exportate au fost mai mari cu 500 de tone. Exportul de brânzeturi reprezintă doar 0,7% din totalul produselor alimentare exportate în primele şapte luni ale acestui an. Potrivit datelor Ministerului Agriculturii, citate de Agerpres, valoarea totală a exporturilor de produse agroalimentare a totalizat 2,9 miliarde de euro, în perioada analizată, fiind mai mică cu 2,3% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce importurile s-au majorat cu 11,4%, până la 3,4 miliarde de euro. În aceste condiţii, deficitul României în comerţul cu produse agroalimentare a ajuns la 498,4 milioane de euro, în primele şapte luni din 2016, în creştere de peste șapte ori faţă de nivelul consemnat în aceeaşi perioadă din 2015, respectiv 69,4 milioane de euro.