Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Micul catehism: Credinţa şi faptele bune ne sfinţesc

Micul catehism: Credinţa şi faptele bune ne sfinţesc

Un articol de: Pr. Gheorghe Mihăilă - 23 Feb 2010

Mântuirea este slobozirea din robia păcatului şi a morţii, precum şi dobândirea vieţii veşnice, prin unirea cu Dumnezeu. Mântuirea a fost făcută posibilă de Dumnezeu prin Întruparea, Jertfa şi Învierea Fiului Său, Domnul Iisus Hristos, Care a venit în lume „pentru noi şi pentru a noastră mântuire“. În mod obiectiv, mântuirea a fost realizată de Mântuitorul Hristos prin jertfa Sa răscumpărătoare. Eliberarea din robia păcatului şi a morţii s-a realizat prin activitatea Domnului Hristos, dar dobândirea vieţii veşnice, prin unirea cu Dumnezeu, este şi o lucrare personală a fiecărui creştin.

Pentru dobândirea mântuirii, din partea fiecărui creştin este nevoie de credinţă şi fapte bune. Sf. Ap. Iacob ne învaţă că „din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credinţă“. Importanţa credinţei şi a faptelor bune în sfinţirea sufletului este arătată de acelaşi apostol: „Precum trupul fără de suflet este mort, astfel şi credinţa fără de fapte moartă este“. Omul nu poate lucra la propria mântuire fără a fi ajutat şi de Dumnezeu. Primirea harului dumnezeiesc este de neapărată trebuinţă pentru mântuire, căci Însuşi Mântuitorul ne spune: „Fără de mine nu puteţi face nimic“, iar Sf. Ap. Pavel zice: „în har sunteţi mântuiţi“, în Epistola către Efeseni; credinţa este şi ea de neapărată trebuinţă, fiindcă „fără credinţă este cu neputinţă a plăcea lui Dumnezeu“ (Evrei 11, 6).

Deci dobândirea mântuirii este un proces teandric complex şi continuu, la care sunt chemaţi toţi cei care s-au botezat în numele Sfintei Treimi.