Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Moldova „Motivul creaţiei este bunătatea lui Dumnezeu“

„Motivul creaţiei este bunătatea lui Dumnezeu“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Moldova
Un articol de: Constantin Ciofu - 18 Feb 2016

Credincioşii din Bo­toşani au participat în urmă cu două zile la o nouă conferinţă duhovnicească în cadrul Seri­lor catehetice „Părintele Cleo­pa Ilie“. Manifestarea s-a des­fă­şurat în sala de conferinţe a Protopopiatului Botoşani, iar tema aleasă, „Crearea lumii ne­văzute“, a fost pregătită şi prezentată de părintele Marcel Asmarandei de la Parohia Un­guroaia, de părintele Florentin Urzică de la Parohia Agafton şi de părintele Ştefan Cătălin Postolache de la Parohia Suliţa II. „Revelaţia dumnezeiască su­pranaturală ne arată că lumea este opera lui Dumnezeu, crea­tă nu dintr-o materie existentă din veci şi coeternă cu Dum­ne­zeu, ci din nimic. Lumea este opera iubirii lui Dumnezeu. Adevărul că lumea este creată de Dumnezeu este mărturisit în Sfânta Sriptură chiar de la primele ei cuvinte: «La început a făcut Dumnezeu cerul şi pă­mântul» (Facere 1, 1). Acest ade­văr este întărit apoi de Sfân­ta Tradiţie prin nenumă­ra­te mărturii ale ei. Astfel, Sim­bolul niceo-constantinopolitan ne învaţă să credem «într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atot­ţii­torul, Făcătorul cerului şi al pă­mântului, al tuturor celor vă­zute şi nevăzute» (art.1). Mo­tivul creaţiei este bunătatea lui Dumnezeu, iar scopul este ca toate să se împărtăşească de iu­birea lui Dumnezeu - deci prea­mărirea lui Dumnezeu şi fericirea creaturii însăşi. Răul din lume nu este opera lui Dum­nezeu, ci a fiinţelor raţio­nale (mai întâi a diavolului şi apoi a omului, care au păcătuit şi prin aceasta s-au abătut de la izvorul binelui)“, a rezumat preotul misionar protopopesc Petru Fercal.

„Fiecare om e sub paza sau sub grija unui înger“

Când vorbim despre crearea lumii nevăzute ne referim la îngeri. Îngerii sunt duhuri, adi­că fiinţe spirituale fără trup, înzestrate cu minte, voinţă şi putere. Ei sunt firi înţelegă­toa­re, pentru că sunt fără de trup. Prorocul Isaia mărturiseşte că Serafimii cân­tă lui Dumnezeu neîncetat: „Sfânt, Sfânt, Sfânt este Dom­nul Savaot! Plin este tot pă­mân­tul de slava Lui“ (Isaia 6, 3). „Mântuitorul spune că fieca­re om e sub paza sau sub grija unui înger (Matei 18, 10). Cu­vântul înger înseamnă vesti­tor. Ei vestesc oamenilor voia lui Dumnezeu, aşa cum Arhan­ghe­lul Gavriil a vestit Fecioa­rei Maria că va naşte pe Mântui­torul, iar preotului Zaharia că soţia sa, Elisa­beta, va naşte un fiu. Dacă vorbim de îngeri buni, amintim şi de îngeri răi. Duhurile rele sau diavolii sunt acei îngeri care, în frunte cu căpetenia lor, Luci­fer, din trufie, au rupt comuniunea cu Dumnezeu, devenind duhuri rele, căzând deci din sta­rea în care au fost creaţi. A­ceş­tia ispitesc pe oameni şi le insuflă gânduri rele. Fiecare co­pil când este botezat primeş­te un înger păzitor, ca să-l ocrotească şi să-l călău­zească pe calea mântuirii. De asemenea, când un bărbat şi o femeie se hotărăsc să se că­să­torească prin Taina Sfintei Cu­nunii. ei primesc un înger ocrotitor purtând un veşmânt de culoare bleu-ciel. De aceea este de folos să citim Canonul de rugă­ciune către îngerul pă­zitor şi Ca­nonul de rugăciune către toa­te puterile cereşti şi către toţi sfin­ţii“, a adăugat preotul misio­nar protopopesc Petru Fercal. La finalul conferinţei, Grupul co­ral „Enes­ciana“ de la Biserica militară „Binecredin­cio­sul Voie­vod Şte­fan cel Mare şi Sfânt“, dirijat de prof. Mirel Azamfirei, a sus­ţinut un concert de cântări du­hovniceşti.