Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Optimism privind creșterea cifrei de afaceri

Optimism privind creșterea cifrei de afaceri

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 03 Aprilie 2017

Cele mai multe companii din România - 43% - prevăd o creştere a cifrei de afaceri până la 10% în anul 2017, iar peste 80% din companii spun că se aşteaptă ca personalul lor să crească în acest an. Mai mult, aproape toate companiile chestionate estimează creșterea salariilor, cu procente diferite, în următoarea perioadă, relevă datele studiului „Evoluţia afacerilor în 2017”.

Din analiza la nivel de industrii, procentajele de creştere prevăzute pentru palierul majoritar (creştere a afacerilor de 1%-10%) sunt foarte diferite. Astfel, 54% din companiile din comerţ spun că vor avea o astfel de creştere, alături de 46% din cele din industrie/producţie, 41% din servicii şi doar 33% din IT. Companiile care se aşteaptă la stagnarea sau scăderea cifrei de afaceri în acest an sunt: 16% din industrie, 13% din servicii, 8% din comerţ, 11% din IT şi 17% din construcţii.

Previziunile privind evoluţia profitului în 2017 sunt ceva mai optimiste. Deşi 32% din companii se aşteaptă ca rata de creştere a profitului să fie în intervalul 1%-5%, 18% se aşteaptă ca profitul companiei să crească între 5%-10% şi 21% între 10%-20%, iar 17% previzionează să obţină rate de profit de la 20% la peste 30%. Doar 12% din companii au aşteptări negative în legătură cu profitul pe care îl vor avea în anul 2017.

Studiul arată că doar 17% din companii nu se aşteaptă la nici o creştere a numărului de angajaţi în 2017. În acelaşi timp, 39% din companii spun că se aşteaptă ca personalul lor să crească cu 1%-5% în acest an, 24% din companii se aşteaptă ca numărul de angajaţi să crească cu 5%-10%, iar 13% din companii cu 10%-20%.

În 2017, 41% din companii se aşteaptă ca salariile să crească între 5% şi 10%, un sfert dintre companii se aşteaptă la salarii în creştere cu 10%-20%, iar 24% din companii se aşteaptă la creşteri de 1%-5%. Numai 4% din companii nu se aşteaptă la schimbări în ce priveşte nivelul salariilor în 2017.

Cele mai importante provocări pentru companii în anul 2017 sunt: starea generală a economiei (41%), instabilitatea politică şi legislativă (28%), reducerea nivelului investiţiilor interne (23%), problemele cu găsirea forţei de muncă calificată (17%). Cele mai importante oportunităţi identificate de companii în anul 2017 sunt: digitalizarea (37%), exportul şi deschiderea altor pieţe (33%), parteneriatele create cu alte companii (27%), creşterea consumului intern (19%) şi accesarea fondurilor europene (17%).

„Această analiză este consecinţa nevoii de a înţelege mediul economic din România. Sub aspect macroeconomic, în 2016, România a înregistrat cea mai mare creştere economică din UE.

Numai că, la început de 2017, răspunsurile companiilor par să indice un optimism rezervat. Chiar dacă realităţile fiecărei industrii sunt specifice, se pot citi semnele unei precaute previzionări a evoluţiilor la nivelul companiilor, într-un an care pune presiune pe mediul de afaceri şi nu numai”, spune Elena Badea, managing partner al firmei de consultanță Valoria Business Solutions, coautoare a cercetării, citată de Agerpres.

Studiul privind percepţia managerilor asupra evoluţiei mediului de afaceri românesc în 2017 are la bază un chestionar care analizează percepţiile a 314 executivi de top provenind din companii cu activitate în diverse industrii.