Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Ora de şcoală la muzeu

Ora de şcoală la muzeu

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Transilvania
Un articol de: Ziarul Lumina - 09 Octombrie 2015

Global Mindscape, în parteneriat cu Muzeul Municipiului Bucureşti, Complexul Naţional Muzeal (CNM) ASTRA Sibiu şi Institutul de Știinţe ale Educaţiei au lansat proiectul cultural „Patrimoniul muzeal – instrument de învăţare”, desfăşurat în perioada octombrie-noiembrie 2015 şi cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Proiectul cultural „Patrimoniul muzeal – instrument de învăţare” completează „Caravana Muzeelor”, continuând demersurile de valorificare a domeniului muzeal din perspectiva copiilor. Orele de şcoală la muzeu au debutat ieri, 7 octombrie la Complexul Naţional Muzeal ASTRA din Sibiu şi continuă în Bucureşti la Muzeul Theodor Aman, Muzeul Municipiului Bucureşti (Palatul Suţu) şi la Muzeul Frederic Storck şi Cecilia Cuţescu Storck. Noutatea abordării este oferită de inversarea raportului practicat în general: activităţile educative desfăşurate în muzee vor fi iniţiate pornind de la disciplinele studiate la şcoală, nu de la tipul de patrimoniu caracteristic unui muzeu (artă, istorie, literatură etc.). Astfel, în cadrul proiectului se vor avea în vedere următoarele discipline: Ştiințe ale Naturii - din aria curriculară „Matematică și Științe ale Naturii” pentru clasele I-IV, Biologie pentru clasa a V-a și Chimie pentru clasa a VII-a - din aria curriculară „Matematică și Științe ale Naturii”.
Colaborarea dintre specialiştii în educaţie școlară, cadrele didactice şi specialiştii în educaţie muzeală se va concretiza prin realizarea unor kituri educative care vor cuprinde materiale multimedia, informaţii pentru cadrele didactice din învățământul primar și gimnazial și fișe educative pentru copii, precum şi prin desfăşurarea unor ore de şcoală la muzeele partenere. Vor fi organizate două sesiuni de formare pentru profesori și învățători – una la Sibiu și una la București. În cadrul sesiunilor se vor prezenta rezultatele proiectului, kiturile educative și modul în care muzeul poate fi folosit drept spațiu creativ și atrăgător pentru lecțiile de școală. Pentru a promova învățarea interdisciplinară şi pentru a încuraja cât mai multe muzee să vină în întâmpinarea nevoilor identificate la clasă de către cadrele didactice şi de către elevi, proiectul a fost prezentat în ziua de vineri, 2 octombrie 2015 la Conferinţa „Marketingul şi educaţia în muzee”, ediţia a VI-a, organizată la Sibiu de CNM ASTRA, conform unui comunicat al instituţiei.