Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 27 Martie 2008

Noua taxă auto va fi dezbătută luni la Bruxelles

Ordonanţa de modificare a taxei auto va fi dezbătută în primă lectură în următoarea şedinţă de Guvern, a declarat, ieri, ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. Următoarea şedinţă de Guvern va avea loc luni, 31 martie. Noua formulă a taxei de poluare auto propune o reducere a acesteia cu 5% pentru fiecare an de vechime a automobilului şi se va calcula diferenţiat pentru maşinile Euro 4 şi o parte a maşinilor Euro 3, în raport cu celelalte tipuri de automobile, urmând să ţină cont, pe de o parte de emisiile de dioxid de carbon, iar pe de altă parte, de emisiile altor poluanţi şi de vechimea maşinii. Autorităţile române au ajuns la această soluţie ca urmare a faptului că, în cazul anumitor automobile Euro 3, este specificat.

În condiţiile în care o expertiză tehnică privind emisiile de dioxid de carbon în cazul unui automobil costă peste 1.000 de euro, s-a luat decizia calculării taxei pentru automobile la care este specificat acest detaliu separat de cele în cazul cărora nu se regăseşte acest amănunt. Pentru acestea din urmă, taxa se va calcula în funcţie de celelalte emisii de poluanţi, precum oxidul de azot şi în funcţie de vechimea maşinii. Astfel, taxa de poluare auto pentru maşinile Euro 4 şi pentru o parte a maşinilor Euro 3 se va calcula în funcţie de emisiile de dioxid de carbon, iar în cazul celorlalte, formula de calcul va fi una combinată, în funcţie de emisiile de oxid de azot, vechimea sau capacitatea cilindrică.

Bucureştiul are nevoie de un miliard de euro pentru reţelele electrice

Capitala are nevoie de investiţii de un miliard de euro pentru dezvoltarea reţelelor electrice, în următorii 4-5 ani, din cauza consumului în creştere, generat de expansiunea sectorului imobiliar, a declarat, miercuri, directorul tehnic al Electrica, Şerban Tudor, la un seminar pe teme energetice.

„În Bucureşti trebuie tras un semnal de alarmă, pentru că nu suntem departe de un punct critic, pe care dacă nu îl vom depăşi, vom avea multe întreruperi ale alimentării cu energie“, a adăugat Tudor. Potrivit acestuia, în unele zone ale Capitalei, consumul de energie creşte anual cu până la 100%, spre deosebire de un avans de 3-4% la nivel naţional. În 2007, consumul naţional de energie a crescut cu 2% faţă de anul precedent. „Sistemul trebuie dublat în Bucureşti“, a spus Tudor. El a adăugat că la vară sunt aşteptate probleme privind alimentarea cu energie, la fel ca anul trecut, în special în centrul Bucureştiului, dar şi în zone precum Ghencea, Ilfov, Militari, Pantelimon, Voluntari sau Colentina. „La vară vor fi pene de curent pentru că timpul a fost scurt şi din lipsa fondurilor nu ne-am permis să facem lucrări“, a spus Tudor. El a afirmat că a propus grupului italian Enel, care va prelua în aprilie filiala de distribuţie şi furnizare a energiei Electrica Muntenia Sud, care alimentează Capitala, să investească în construcţia unei staţii electrice subterane, care ar soluţiona problema întreruperilor alimentării cu energie.