Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 16 Iunie 2007

18% din exporturile României au mers în Italia

Italia va rămâne, în 2007, principalul partener de schimburi comerciale al României. Exporturile către Italia vor avea o pondere de 18,3% din totalul volumului de export al României. În acelaşi timp, România va fi, în acest an, a doua piaţă de desfacere pentru mărfurile aduse din Italia (după Germania), acestea reprezentând 12,9% din totalul importurilor româneşti, au declarat reprezentanţii CCIR în cadrul unei întâlniri cu firmele din Italia şi România cu profil agroalimentar. România a exportat în Italia, în 2006, bunuri în valoare de peste 4,6 miliarde de euro, reprezentând 17,9% din totalul exporturior româneşti, şi a importat în valoare de aproximativ 6 miliarde de euro. „Relaţiile comerciale italiano-romane au traversat o fază lungă de expansiune. Acest lucru a făcut ca ţara noastră să dobândească rolul de partener comercial de prim rang al Italiei, cu o activitate de schimburi reciproce în continuă creştere. Peste 16,2% din volumul schimburilor comerciale ale României s-au desfăşurat cu Italia“, a declarat Simona Mărăscu, consilier în Ministerul pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale prezent la acest eveniment. În România activează 22.314 societăţi italiene, cu un total al investiţiilor directe de 736 de milioane de euro. Formele de investiţie realizate merg de la cumpărarea de institute de credit locale preexistente (Unicredit, Veneto Banca, S. Paolo), până la deschiderea de sucursale (Banca di Roma).

Românii din clasa medie preferă să cumpere locuinţe cu banul jos

Românii din clasa medie plus preferă să-şi cumpere case cu banii jos. O analiză a pieţei imobiliare relevă că 80% din locuinţele dedicate acestei categorii sunt achiziţionate astfel, deoarece în cazul unui avans de doar 25%, preţul final este cu aproape 5% mai mare. Reprezentanţii clasei medii plus sunt acele persoane care lucrează în companii multi-natinaţionale şi au un salariu de peste 1.000 de euro. În cazul proiectelor mici şi medii din zone centrale, destinate clasei medii plus precum şi segmentului de lux, cel mai des se cer între 25 şi 50 de procente din preţul locuinţei la precontract, în funcţie de stadiul de execuţie, urmând ca plata să se facă eşalonat. Există un procent mic de dezvoltatori care acceptă un avans de doar 25% la precontract şi 75% la contractul final, dar preţul de vânzare se măreşte în această situaţie cu aproximativ 3 până la 5%. Când vine vorba despre proiectele rezidenţiale în construcţie, trebuie să ştim că, de regulă, condiţiile de plată sunt la fel de importante ca şi preţul. Pentru a stimula acele persoane ce pot plăti sume mai mari în avans sau pot face plăţile pe etape de execuţie, se acordă discounturi importante. O categorie destul de însemnată de cumpărători este aceea care achiziţionează o locuinţă doar pe baza unui credit ipotecar. Pentru acest segment, majoritatea băncilor eliberează suma luată pe baza unui credit ipotecar abia atunci când se face transferul dreptului de proprietate de la dezvoltator la cumpărător.