Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii caută alimente cu puțin zahăr și naturale

Românii caută alimente cu puțin zahăr și naturale

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 13 Noiembrie 2017

Românii sunt printre cei mai selectivi consumatori în ceea ce priveşte alimentaţia, în condiţiile în care peste 55% dintre aceştia citesc etichetele despre conţinutul produselor pe care le consumă şi sunt interesați să evite organismele modificate genetic, zahărul sau grăsimile în exces, relevă un studiu realizat la nivel global de compania GfK. De asemenea, pentru jumătate dintre respondenți sunt foarte importante „ingredientele organice, naturale” sau „conţinutul redus de zahăr” din produsele alimentare.

Cercetarea, axată pe factorii importanți în deciderea a ceea ce mâncăm şi bem, realizată de GfK în 17 ţări, arată că la nivel global aproape jumătate din consumatori declară că atunci când citesc etichetele despre conţinutul produselor pe care le consumă sunt interesați ca alimentele să fie fără zahăr şi fără ingrediente modificate genetic. Produsele cu conţinut scăzut de sodiu sau de sare ocupă locul trei în topul criteriilor de alegere a hranei, cu 45%. Următoarele în clasament, la egalitate (cu 44%), se găsesc produsele ecologice, cele cu un conţinut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi şi produsele cu adaos de vitamine sau minerale.

„Românii au acordat o importanţă mai mare tuturor criteriilor analizate faţă de media globală, cu patru dintre ele alese de peste jumătate dintre cei chestionaţi. La nivel global, nici o caracteristică nu a fost selectată de un procent atât de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucru arată că, cel puţin la nivel declarativ, românii sunt mai atenţi la ce consumă decât respondenții din majoritatea ţărilor analizate, fiind preocupaţi de sănătatea lor şi a familiilor lor”, se arată în raport.

Aşa cum era de aşteptat, persoanele din gospodăriile cu venituri mari au acordat o importanţă sporită tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodăriile cu venituri mai mici.
În rândul gospodăriilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de conţinut sunt lipsa organismelor modificate genetic (55%), conţinutul redus de zahăr sau lipsa zahărului (54%) şi conţinutul redus de sodiu sau de sare (52%).

În cazul celor cu venituri scăzute, cei mai importanţi factori se referă la organismele modificate genetic şi la conţinutul de zahăr, însă sunt menţionaţi de procente semnificativ mai mici (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legătură cu produsele ecologice şi cele îmbogăţite cu vitamine sau minerale (41%).

Potrivit studiului, chinezii sunt cei mai selectivi în ceea ce priveşte alimentaţia, dar nici românii nu sunt departe. China se află în fruntea listei pentru opt dintre cei nouă factori de decizie analizaţi. Excepţia se referă la produsele de provenienţă locală, unde Italia preia conducerea.

Concluziile studiului GfK sunt confirmate de o altă cercetare, realizată în acest an de ISRA la nivel național, care susține în plus că această selectivitate pe care o declară românii la alegerea produselor alimentare este rezultatul unei schimbări a obiceiurilor de consum produse în ultimii trei ani. Astfel, în ultimii trei ani, trei din zece români au crescut consumul de fructe sau legume, iar 4 din 10 au diminuat consumul de zahăr sau dulciuri.

Unii români au exclus total din alimentaţie anumite alimente. De exemplu, 9% au renunţat la zahăr, 5% nu mai consumă carne de porc, la alimentele prăjite au renunţat 9%, iar 5% nu mai consumă sare.

La fel, potrivit studiului ISRA, în ultimii trei ani alimentaţia a 18% dintre români s-a schimbat şi în privinţa includerii mai multor alimente bio/eco în meniu. 37% dintre români cumpără produse din agricultura ecologică cel puţin o dată pe săptămână şi doar 16% exclud aceste produse din coşul de cumpărături.