Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Fără mașini poluante în centrul multor capitale europene

Fără mașini poluante în centrul multor capitale europene

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 30 Octombrie 2023

Autorităţile din capitala Suediei intenţionează să interzică accesul automobilelor care funcţionează cu motoare pe benzină şi motorină în anumite zone ale oraşului, începând din 2025, în încercarea de a reduce poluarea, transmite Bloomberg. O suprafaţă de aproximativ 20 de cvartale, care se întinde între centrul financiar şi principala zonă comercială din Stockholm, va fi accesibilă doar automobilelor electrice, camionetelor hibride şi vehiculelor pe bază de celulă de combustibil, potrivit presei suedeze. O eventuală extindere a zonei ar putea fi decisă în prima jumătate a lui 2025.

Stockholm va fi astfel prima mare capitală care introduce o astfel de prohibiţie, mult mai drastică față de cele decise de municipalitățile din Paris, Atena şi Madrid, care au interzis doar automobilele pe motorină. Alte oraşe au zone cu emisii poluante reduse și taxe zilnice pentru automobilele cu motoare pe combus­tie care intră în anumite cartiere. Bruxelles-ul a interzis în luna decembrie traficul auto non-esenţial şi non-local pe 10 străzi importante din centrul oraşului, iar Londra, în august, a stabilit una dintre cele mai ambiţioase politici privind emisiile autovehiculelor prin extinderea zonei cu emisii extrem de scăzute.

În Norvegia, ţară renumită pentru vânzările mari de automobile electrice, municipalitatea din Oslo a recomandat instituirea unei zone de emisii zero în centrul oraşului, care, în 2025, în prima fază a programului, va viza transportul de mare tonaj şi camioanele, pentru ca, începând din 2027, să fie extinsă şi la autoturisme.