Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Reguli rutiere mai dure impuse la nivelul Uniunii Europene

Reguli rutiere mai dure impuse la nivelul Uniunii Europene

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 06 Martie 2023

Executivul de la Bruxelles propune un set de norme de circulaţie la nivel transfrontalier menite să crească siguranța în trafic în țările membre și să ducă la atingerea obiectivului numit „Viziunea zero” - fără decese pe drumurile din Uniunea Europeană până în 2050. Printre propuneri este interdicţia de a conduce autovehicule în UE pentru un conducător auto decăzut din drepturi din cauza unei infracțiuni rutiere grave produse în orice stat membru.

Noile dispoziţii care vor facilita aplicarea normelor de circulaţie la nivel transfrontalier au fost prezentate miercurea trecută de Comisia Europeană și au la bază statisticile care arată că, anul trecut, peste 20.000 de europeni şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, majoritatea victimelor fiind pietoni, biciclişti şi utilizatori de scutere şi motociclete.

Potrivit CE, noile norme vor pregăti mai bine șoferii pentru conducerea pe drumurile urbane, alături de un număr tot mai mare de biciclete şi de pietoni. 

O atenție deosebită este acordată tinerilor, pentru care comisia propune un sistem de conducere acompaniată, care prevede că adolescenții de 17 ani vor putea să obţină un permis de conducere, dar nu vor putea să conducă singuri decât după doi ani de probă. De la aceeași vârstă vor putea conduce însoțiți și camioane dacă angajatorul permite acest lucru. 

Conducerea acompaniată este esențială deoarece, „chiar dacă şoferii tineri reprezintă doar 8% din totalul conducătorilor auto, două din cinci coliziuni mortale implică un conducător auto cu vârsta sub 30 de ani”, se precizează în document.

De asemenea, formarea şi testarea șoferilor vor fi adaptate în vederea unei mai bune conștien­tizări a prezenţei în trafic a pietonilor, bicicliştilor, utilizatorilor de scutere. 

Pentru a simplifica recunoaşterea permiselor de conducere între statele membre, Comisia propune introducerea unui permis de conducere digital. Înlocuirea, reînnoirea sau preschimbarea permisului vor fi mult mai uşoare, deoarece toate procedurile vor fi online.

Pentru a se asigura că persoanele nerezidente care săvârşesc contravenţii rutiere nu rămân nepedepsite, autorităţile de aplicare a legii vor avea acces la registrele naţionale ale permiselor de conducere. 

În domeniul rutier, printre altele, sunt considerate infracțiuni excesul de viteză şi conducerea sub influenţa alcoolului. Documentul prevede ca statutul de infracțiune rutieră să fie extins și la abateri cum sunt: nemenţinerea unei distanţe suficiente în raport cu vehiculul din faţă, depăşirea periculoasă, parcarea periculoasă, traversarea liniei albe continue, conducerea pe sens interzis, nerespectarea normelor privind utilizarea coridoarelor de urgenţă şi utilizarea unui vehicul supraîncărcat.

Propunerile Comisiei vor fi dezbătute de Parlamentul European și de Consiliu în cadrul procedurii legislative ordinare. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   Uniunea Europeană