Taxa auto din România intră din nou în atenţia CE săptămâna aceasta

26 Noiembrie 2007

Comisia Europeană va analiza cazul în care România este acuzată de încălcarea legislaţiei comunitare prin aplicarea taxei de primă înmatriculare săptămâna aceasta, înainte de data stabilită anterior pentru luna decembrie, ca urmare a unor modificări ale procedurilor administrative. „Anterior, cazurile de infringement (încălcarea reglementărilor comunitare - n.r.) se analizau de trei ori pe an, iar acum vrem să evaluăm în fiecare lună, pentru a putea decongestiona activitatea“, au declarat surse din cadrul comisiei. Data la care va fi analizat cazul României a fost devansată, pentru 28 noiembrie sau 29 noiembrie, în caz contrar existând riscul de amânare a evaluării, după termenul programat în decembrie, au adăugat sursele. După ce Comisia Europeană va analiza cazul, România va avea la dispoziţie două luni pentru a formula un răspuns. Dacă autorităţile de la Bucureşti nu răspund în termenul solicitat, Comisia poate înainta o plângere la Curtea Europeană de Justiţie. Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul acestui an, când au fost eliminate accizele plătite la importul şi achiziţia autoturismelor de pe piaţa internă. Taxa se calculează în funcţie de capacitatea motorului, de standardele de emisii şi de vechimea autovehiculului. Principalul motiv invocat de autorităţi pentru aplicarea acestei taxe a fost limitarea importului de maşini poluante, după aderarea României la Uniunea Europeană. Comisia Europeană a criticat, însă, România pentru introducerea acestei taxe şi a iniţiat procedura de infringement.

Comisia a solicitat, într-o scrisoare de notificare transmisă în luna martie în cadrul procedurii de infringement, modificarea sistemului de taxare, argumentând că reglementările actuale sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar. La sfârşitul lunii mai, Ministerul Economiei şi Finanţelor a transmis CE o nouă formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare, care prevede niveluri de până la trei ori mai mici pentru unele maşini vechi, dar mai mari la cele noi.


Lasa un comentariu

Arhivă ediții

Contactează-ne!