Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: Credinţa lămureşte misterul

Înţelepciune biblică: Credinţa lămureşte misterul

Un articol de: Nicolae Drăgușin - 28 Decembrie 2010

"Prin credinţă înţelegem că s-au întocmit veacurile cu cuvântul lui Dumnezeu, de s-au făcut cele nevăzute din cele ce se văd" (Evrei 11, 3)

Din versetul anterior aflăm că prin credinţă "cei de demult" (figurile importante ale Vechiului Testament) "au primit mărturie". Adică credinţa reprezintă cel mai important răspuns pe care omul îl poate da lucrării divine. În acest al treilea verset din capitolul 11 al Epistolei către Evrei, pe care Sfântul Pavel îl dedică credinţei, referinţa se face la creaţie. Acest moment de început al lumii reprezintă prima şi probabil cea mai importantă exemplificare a credinţei. Raportarea omului faţă de originea tuturor lucrurilor se face plecând de la credinţă întrucât nu există nici o mărturie concretă, iar totul se înconjoară, astfel, cu mister. Doar credinţa dovedeşte că "cele care se văd s-au făcut din cele nevăzute". Ideea că realitatea există chiar şi atunci când nu poate fi simţită sau măsurată datează din cele mai vechi timpuri. Aşa cum raţiunea ne ajută să aflăm proprietăţile unui obiect pe care îl avem în faţa ochilor (atât cu simţurile naturale, cât şi cu instrumente care reclamă pregătire, precum microscopul), la fel credinţa ne ajută să înţelegem misterul (iar creaţia este misterul prin excelenţă), adică ceea ce nu putem percepe cu simţurile. Aici creştinismul rezonează perfect cu intuiţia Antichităţii păgâne (de la Parmenide) după care lumea (realitatea) nu se opreşte doar la simţuri. Prin acestea se cunoaşte doar parţial grandoarea creaţiei.

Mai trebuie remarcată utilizarea ca sinonime a "veacurilor" şi "lumii" (prin "Cuvântul lui Dumnezeu" s-au creat "veacurile", "lumea"). Acest lucru ne vorbeşte despre faptul că materia (care implică mişcare) şi timpul au fost create concomitent.