Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Liturgica Sfaturi practice în Biserică: Împărtăşirea elevilor în Postul Mare

Sfaturi practice în Biserică: Împărtăşirea elevilor în Postul Mare

Data: 28 Martie 2011

Perioada de pregătire pentru sărbătoarea cea mare a Învierii Domnului este destul de generoasă şi de întinsă astfel, încât toţi credincioşii sunt chemaţi şi au ocazia să se apropie de Sfintele Taine. În mediul şcolar există frumosul obicei ca profesorii de religie, pe parcursul Postului Mare (de preferat înainte de Săptămâna Patimilor!), să-i aducă pe cei mai mari şi mai mici creştini ai Bisericii în lăcaşul Domnului pentru a primi Tainele Spovedaniei şi Împărtăşaniei. Ca totul să se desfăşoare normal, fără evenimente sau situaţii neplăcute, profesorii de religie sunt îndemnaţi să-şi anunţe, cu suficient timp înainte, dorinţa de a porni cu elevii lor spre sfântul lăcaş. Sunt triste cazurile când unii preoţi sunt pur şi simplu asaltaţi, puşi în situaţia faptului împlinit de a se trezi cu biserica plină de elevi despre care nu ştiau că o să vină. Pe de altă parte, şi din partea slujitorilor Bisericii se cere o pastoraţie deosebită în aceste momente. Unii dintre ei aleg neinspirat aceste momente semnificative din viaţa religioasă a elevilor pentru a corecta comportamentul nepotrivit al profesorului sau unele atitudini copilăreşti ale elevilor. Şi de o parte, şi de alta trebuie să se ţină cont de creşterea duhovnicească a elevilor. De aceea, punctul central trebuie să fie pus pe elevul care cu această ocazie marcantă din viaţa lui, fie se va apropia de Biserică, fie se va depărta de ea.

Pentru a preîntâmpina unele situaţii de această natură se pot parcurge următoarele etape pentru realizarea în bună rânduială a acestor vizite la biserică împreună cu elevii. În primul rând, profesorul de religie este dator să întocmească un program în funcţie de posibilităţile temporale ale preoţilor parohiei de pe raza unităţii de învăţământ, anunţând în prealabil şi direcţiunea şcolii. Acest program va fi prezentat de către preotul paroh şi celorlalţi preoţi slujitori ai parohiei. Ca atmosfera să nu fie tulburată, atât pe parcursul deplasării de la şcoală la biserică, dar mai ales în interiorul sfântului lăcaş, se recomandă ca numărul de elevi aduşi să nu depăşească componenţa a două clase (aproximativ 50 de elevi). În cazul claselor gimnaziale sau liceale, este de preferat ca numărul elevilor să fie mult mai mic pentru a reduce la minimum riscul ca această deplasare să îmbrace o formă sterilă de viaţă religioasă. Înainte de vizitarea bisericii pentru primirea Sfintelor Taine, profesorul de religie va realiza cuvenita pregătire a elevilor pentru acest eveniment, având cu câteva zile înainte momente speciale, în care le va vorbi elevilor despre importanţa duhovnicească a acestei activităţi. (Drd. Grigore Meşteroaie)