600 de kilometri de autostradă în doi ani
Ministerul Transporturilor (MT) preconizează că, în următorii doi ani, vor începe lucrările de execuţie a peste 600 km de autostradă pentru asigurarea legăturii cu reţeaua de drumuri naţionale din vestul ţării şi Europa, au declarat reprezentanţii MT.
Potrivit surselor citate, din 2008 se vor începe lucrările pentru construirea a patru secţiuni de autostradă, iar din 2009 la alte patru. „În următorii doi ani se preconizează începerea lucrărilor de execuţie a 623 km de autostradă pentru crearea joncţiunii cu reţeaua de drumuri din vest şi autostrăzile Europei“, au precizat reprezentanţii MT. Astfel, în 2008 se vor începe lucrările pentru execuţia secţiunilor Nădlac-Arad (38 km), Arad-Timişoara (44 km), Deva-Orăştie (33 km) şi Orăştie-Sebeş-Sibiu (78 km), toate având termen de finalizare 2010. Tronsoanele Timişoara-Lugoj (43 km), Lugoj-Deva (91 km) şi Braşov-Ploieşti (112 km) vor începe în 2009, urmând să fie gata în doi ani. Tot în 2009, vor începe lucrările şi pe secţiunea Sibiu-Piteşti (120 km), constructorul având ca termen de finalizare 2013. Ministerul Transporturilor estimează că în acest an se va lucra la porţiunea Bucureşti-Ploieşti care se va finaliza în 2010, aceasta urmând să facă parte din autostrăzile care vor face legătura cu reţeau de drumuri naţionale din vestul ţării şi Europa. Compania Bechtel va trebui să refacă lucrările într-un punct situat pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, de pe Autostrada Transilvania, acolo unde soluţia tehnică aleasă de constructor nu permite evacuarea apei, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. „Inspectoratul de stat în Construcţii a efectuat o inspecţie pe o porţiune de 200 de metri şi a găsit un punct unde panta nu permitea scurgerea apei pluviale, neavând înclinarea de patru grade. ISC a cerut atunci companiei Bechtel reproiectarea şi refacerea structurii respective. În orice caz, nu s-au oprit lucrările la autostradă“, a explicat Orban.