90% din ziare au şi ediţie on-line

Data: 04 Mai 2010

Circa 94% din manageri cred că, în viitorul apropiat, mass-media care nu se vor dezvolta on-line vor avea de pierdut, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent, Clubul Român de Presă (CRP) şi Asociaţia Patronală a Editorilor Locali (APEL)

Studiul "Jurnalism non-linear: percepţii asupra nevoilor de instruire în mediul on-line ale mass-mediei româneşti" a fost lansat luni, în cadrul Convenţiei Organizaţiilor Media. Potrivit rezultatelor studiului, care arată că dezvoltarea presei on-line cere dezvoltarea de noi abilităţi profesionale la nivelul managementului şi la nivelul jurnaliştilor, în cele mai multe redacţii chestionate există intenţia de a dezvolta mediul on-line, iar măsurile de dezvoltare au fost deja implementate. Totodată, cercetarea arată faptul că aproape toate redacţiile chestionate (90%) sunt prezente în mediul on-line; de cele mai multe ori, jurnaliştii şi editorii on-line se ocupă de adăugarea de text sau imagini pe internet. "Cei mai mulţi cred că dezvoltarea presei on-line cere dezvoltarea de noi abilităţi profesionale la nivelul managementului şi la nivelul jurnaliştilor", se arată în raport. Cercetarea a mai subliniat faptul că cele mai multe redacţii nu au organizat până în prezent cursuri pentru jurnalism on-line, iar 71% dintre redacţii nu au trimis angajaţi la cursuri privind jurnalismul on-line. Cei mai mulţi manageri spun că presa tipărită va continua să fie mai profitabilă decât mass-media on-line în România şi în vii-torul apropiat; 81% dintre managerii chestionaţi spunând că ediţiile tipărite nu vor dispărea în viitorul apropiat.