A început aplicarea în teritoriu a Programului „Rabla“ 2010

Data: 25 Feb 2010

Pentru acest an, Guvernul şi-a propus casarea a circa 60 mii de maşini vechi, dublu faţă de 2009. Fiecare persoană fizică va putea prezenta la achiziţionarea unui nou autoturism maximum trei tichete de casare a autoturismelor vechi, fiecare cu o valoare de 3.800 de lei, ceea ce înseamnă o primă de casare de aproximativ 2.700 de euro.

Potrivit regulilor Programului Rabla, maşinile casate trebuie să fie mai vechi de zece ani şi să cuprindă toate componentele. În momentul în care maşina veche va fi dată la casat, proprietarul va primi tichetul direct de la firma unde a predat autoturismul uzat. O noutate a programului de casare din acest an constă în faptul că se permite şi participarea persoanele juridice. Pentru acestea, prima de casare nu trebuie să depăşească 40% din preţul fără TVA al maşinii noi. Persoanele juridice pot utiliza 10 bonuri valorice pentru achiziţionarea unui autoturism sau a unei autoutilitare cu masa autorizată de până la 7,5 tone. Braşov: 40-50 de vouchere zilnic Zeci de persoane aşteaptă, începând de luni, în faţa Remat Braşov, pentru a-şi preda rablele. Predarea maşinilor se face destul de greu din cauza formularelor care trebuie completate. „Dăm în jur de 40-50 de vouchere pe zi. Lucrăm cu patru oameni, dar predarea maşinilor se face cu greutate, deoarece formularele se completează destul de greoi. Sunt necesare foarte multe date. O altă problemă cu care ne confruntăm este numărul mic de vouchere pe care îl primim de la Fondul de Mediu, 100. Acestea se epuizează în două zile, după care trebuie să trimitem din nou un angajat la Bucureşti să aducă altele. Era bine dacă aceste vouchere se găseau la filialele Fondului de mediu“, a spus directorul comercial de la Remat Braşov, Papecică Marcel. Predarea rablelor se face la nivelul judeţului şi în alte două centre existente la Făgăraş şi Rupea. Teleorman: operaţiunile de casare durează mai puţin de jumătate de oră Peste 80 de persoane fizice s-au adresat în numai două zile celei mai mari firme de recuperări materiale din judeţul Teleorman, Dan Construct SRL Alexandria, pentru a solicita predarea de autoturisme uzate cu vechimea de peste 10 ani. Administratorul firmei autorizate, Mihai Calotă, a declarat că, deocamdată, nici o persoană nu a adus mai mult de o maşină uzată în vederea valorificării. Potrivit administratorului societăţii, toate operaţiunile de identificare şi, apoi, de eliberare a certificatului de distrugere şi a tichetului valoric durează mai puţin de jumătate de oră. Buzău: La bursa neagră, costul unui tichet auto a pornit de la 1.900 de lei Peste 800 de vouchere au ajuns la Buzău în prima săptămână a Programului Rabla, şase firme autorizate întrecându-se în a-şi atrage clienţii. Firmele îşi fac publicitate cu ajutorul fluturaşilor, prin anunţuri în ziarele locale, pe internet, dar şi prin SMS-uri adresate potenţialilor cumpărători. Gelu Ionaşcu, administratorul unei firme de dezmembrări din localitatea Mărăcineni, susţine că „lipsa de informare, pe de o parte, şi numărul mare de acte necesare, pe de altă parte, îi determină pe mulţi posesori de automobile vechi să aibă reţineri“. Din acest motiv, firmele autorizate recurg la tot felul de facilităţi, de la găsirea clienţilor dispuşi să-şi schimbe automobilul, la transportul gratuit sau alte facilităţi de plată. La bursa neagră, costul unui tichet auto a pornit de la jumătatea valorii sale reale, 1.900 de lei. Cluj: Directorul Remat, nemulţumit de numărul mic de vouchere Clujenii stau ore în şir la coadă pentru a-şi preda maşinile vechi şi pentru a beneficia de voucherele oferite prin Programul Rabla. Startul la cea de-a doua rundă a Programului Rabla în Cluj-Napoca s-a dat marţi, când, doar în câteva ore, la poarta societăţii Remat se adunaseră deja 60 de şoferi. Directorul economic al Remat, Mircea Ştef, s-a declarat foarte nemulţumit de faptul că societatea a primit doar 100 de vouchere. „Ce mi se pare cel mai incorect este că nu s-a ţinut cont de mărimea şi vechimea societăţii. Nu se face nici o diferenţă între noi, care avem tradiţie, şi un SRL «tată şi fiu», care probabil nici nu are capacitatea noastră de prelucrare“, a declarat directorul Remat.