Abandonul şcolar, sub lupa miniştrilor educaţiei din UE
Miniştrii educaţiei din ţările membre ale Uniunii Europene au dezbătut ieri, la Bruxelles, posibilele modalităţi de frânare a abandonului şcolar prematur, informează agenţia spaniolă de presă EFE. Potrivit unui raport supus atenţiei miniştrilor, Suedia şi Spania sunt ţările în care a crescut cel mai mult între 2000 şi 2006 numărul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani care şi-au abandonat studiile în cadrul învăţământului secundar, în contextul în care în majoritatea statelor membre ale UE situaţia s-a îmbunătăţit pe acest plan. În Spania, acest procentaj a crescut de la 29,1% (în 2000) la 29,9% (după şase ani), în timp ce media europeană s-a redus în aceeaşi perioadă de la 17,6% la 15,3%.
Miniştrii au adoptat, totodată, un raport care subliniază necesitatea de a se acorda o atenţie deosebită persoanelor cu un nivel redus de studii sau pregătire, pentru a se evita excluderea lor pe plan economic şi social, precum şi necesitatea promovării unor strategii de educaţie permanentă.