Acte necesare pentru dosarul de pensie comunitară
Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Violeta Alexandru, a publicat un set de instrucţiuni adresate lucrătorilor români care muncesc sau au muncit legal într-un stat UE şi care vor să îşi depună dosarul de pensie comunitară.
Potrivit recomandărilor oficialului, cererea de pensie se depune în localitatea de domiciliu sau de reşedinţă a solicitantului, fie că este în România sau într-un stat al Uniunii Europene.
Ministrul le-a recomandat solicitanților ca în momentul deschiderii dosarului de pensie comunitară să se asigure că deţin toate actele necesare, în special cele cu privire la limita de vârstă. Acestea sunt „carnetul de muncă (original şi copie)/alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată; actele de stare civilă ale solicitantului: BI/CI, certificat de naştere şi de căsătorie (original şi copie); livretul militar (original şi copie); diploma de absolvire a învăţământului universitar (original şi copie); dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ universitar din străinătate; adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent; adeverinţa privind încadrarea activităţii în fostele grupe I şi/sau II de muncă, în condiţii deosebite şi speciale, în original”, a explicat Violeta Alexandru într-o postare pe Facebook.
Ea i-a sfătuit totodată pe lucrătorii români să verifice, după o perioadă de la depunerea dosarului (o lună, de exemplu), dacă instituţia din respectiva ţară a trimis documentele către Casa de Pensii din România.
Ministrul a reamintit că Spania sau Italia acordă pensii comunitare numai după depăşirea pragului de 20 de ani de muncă contributivă - cumulaţi în orice ţară a UE.
(Cristina Zamfirescu)