Activități interactive și de creație pentru copii
Şcoala Gimnazială „Sfântul Antim Ivireanul" din Timişoara a organizat la sfârșitul săptămânii trecute acţiunea intitulată „Ziua porţilor deschise". Cu acest prilej, elevii au participat la mai multe ateliere de creație, iar cei interesați de activitatea educațională din această instituție de învățământ au fost bine-veniți, având posibilitatea să cunoască profesorii și sediul instituției.
Timişorenii dornici să cunoască activitatea desfășurată de elevii și profesorii de aici au posibilitatea să viziteze cu acest prilej sediul instituției din bd. Liviu Rebreanu nr. 35. De asemenea, această acțiune se adresează și părinţilor și copiilor de clasele primare și gimnaziale. Pentru părinţi a fost un bun prilej să primească răspunsuri la toate întrebările, preocupările şi curiozităţile lor legate de această unitate de învățământ şi să se convingă dacă această şcoală ortodoxă este alegerea cea mai bună pentru copiii lor. Toți cei prezenți au avut ocazia să participe la un program special, organizat de elevii și profesorii instituției, care a cuprins ateliere de creație, jocuri sportive și motrice pentru copii.
Unul dintre atelierele de care s-au bucurat copiii a fost „Povestea unei semințe”, coordonat de prof. Alina Gheran și Mihaela Ritter, în cadrul căruia participanții au experimentat și au răspuns la întrebările: Ce poveste știe să ne spună bobul de sămânță? Pe unde îi sunt purtate gândurile? Ce aventuri nebănuite îi ies în cale? Cum reușește să reziste tuturor provocărilor? În cadrul „Atelierului din inimă” (prof. Gabriela Damșe), copiii au pictat în tempera inimioare pe suport de gips, iar lucrările au putut fi luate acasă. De asemenea, în cadrul Atelierului „Interviu la radio” (prof. Cristina Caucar), elevii au avut posibilitatea să învețe și să realizeze un interviu, informați fiind de faptul că un reportaj constă în arta de a pune întrebări, iar întrebările reporterului pot crea o poveste frumoasă. Pe lângă jocurile de creativitate, coordonate de prof. Amalia Doboș, copiii s-a bucurat și de Atelierul „România noastră: ca să iubești, trebuie să cunoști” (prof. Vlad Savi), în cadrul căruia elevii au fost informați de comorile inestimabile ale țării, convinși fiind de faptul că nu este de ajuns numai cititul despre un anumit loc, ci acesta trebuie dublat de mersul la fața locului. Pe lângă activitățile sportive, coordonate de prof. Patricia Panait, în care elevii s-au jucat, au făcut trasee aplicative și s-au întrecut în competiții distractive, ei au avut și un Atelier intitulat „Sfinți și minunile lor” (prof. Loredana Popovici), în cadrul căruia au călătorit, cu viteza gândului, într-o țară frumoasă, ortodoxă, cunoscând un doctor fără de arginți, pe Sfântul Luca al Crimeei.
Prin acțiunea „Ziua porţilor deschise", publicul larg a fost în aceeaşi măsură bine-venit, având ocazia să vadă şi să afle nemijlocit modul în care eforturile comunităţii se oglindesc în creşterea şi educarea acestor copii şi, totodată, modul în care legătura firească cu Biserica contribuie ziditor la formarea lor ca oameni de nădejde ai societăţii.
Şcoala Gimnazială „Sfântul Antim Ivireanul” este prima şcoală ortodoxă din judeţul Timiş, cu predare în limba română, autorizată de Ministerul Educaţiei Naționale. Programele de studiu sunt în conformitate cu programa oficială a Ministerului Educației Naționale. Instituţia de învăţământ funcționează din anul 2009 sub patronajul Arhiepiscopiei Timişoarei şi al Asociaţiei Prologos. Aceasta este continuarea firească a Grădiniţei „Troiţa" din Timişoara, ambele proiecte fiind un răspuns la dorinţa mai multor familii de a le oferi copiilor lor o educaţie frumoasă, într-un cadru armonios şi sănătos. Începând cu anul şcolar 2014-2015, cele două instituţii de învăţământ îşi desfăşoară activitatea cu sprijinul Arhiepiscopiei Timișoarei, al Asociației Prologos și prin bunăvoința Consiliului Local al Primăriei Municipiului Timișoara, într-o nou loc, situat pe bd. Liviu Rebreanu nr. 35 (fosta Şcoală Generală nr. 9), complet renovată şi dotată cu toate cele necesare derulării actului educaţional în cele mai bune condiţii.