AFP: „Dacia va avea multe zile“
În doar câţiva ani, constructorul Dacia, cu autoturismele sale ieftine, s-a impus pe piaţa automobilelor, graţie unui concept inedit ale cărui beneficii ajută acum compania-mamă, Renault, să se menţină într-o perioadă de criză economică, se arată într-o analiză a agenţiei France Press. "Pe bătrânul continent, Dacia se adresează segmentului de clienţi care cumpărau autoturisme de ocazie, iar acest lucru contribuie la succesul automobilului", notează analistul Max Blanchet.
"Nimeni nu l-a crezut pe Louis Schweitzer, care, la mijlocul anilor â90, a decis dezvoltarea unui automobil robust la preţul de doar 5 000 de euro. Fostul preşedinte-director general al Renault a reuşit să-şi impună acest proiect în 1999, când concernul a cumpărat fabrica românească Dacia, marcă sub care urma să comercializeze această gamă în Europa şi în bazinul mediteraneean. În acest an, vânzările ar urma să ajungă la un milion de unităţi, respectiv o treime din producţia întregului grup Renault. În consecinţă, Dacia va avea multe zile de-acum înainte, deoarece produsele sale nu au deocamdată concurenţă", conchide analiza AFP.