Agenţie de promovare a produselor româneşti în străinătate

Data: 13 Iunie 2015

Produsele româneşti sunt foarte bune, în­să nu sunt suficient de promovate în a­fara graniţelor ţării. De aceea, reprezen­tan­ţii Ministerului Agriculturii şi Dezvol­tă­rii Rurale sunt de părere că ar fi oportună în­fiinţarea unei agenţii care să promoveze pro­duselor în străinătate. Despre acest proiect a vorbit ministrul agriculturii, Daniel Constantin: Este nevoie să găsim noi pieţe de desfacere a produselor româneşti în afara pieţei naţionale. Vreau să fa­cem această agenţie nu ca o agenţie a sta­tului, ca multe altele care nu funcţio­nează, ci să o realizăm într-un parteneriat pu­blic-privat. Avem şi astăzi, în ambasade, a­taşaţi economici, dar o să avem în scurt timp şi ataşaţi agricoli. Primul va fi la Doha, apoi la Beijing, în China. Cred că trebuie să-i şi stimulăm pe cei care se află în aceste misiuni economice şi o astfel de agenţie, în care statul să se ocupe de ceea ce înseamnă costuri logistice - ceea ce în­seamnă salariul de bază pentru angajaţi, iar dumneavoastră ca şi investitori privaţi, să plătiţi anumite comisioane pentru cei care şi reuşesc să vă vândă produsele res­pective. Cred că ar fi o formulă agreată“, a explicat Daniel Constantin. Acesta a precizat că piedica legislativă“ este legea parteneriatului public-privat, care nu funcţionează aşa cum s-a dorit“, dar există intenţia Guvernului de a modifica această lege. (Mariana Bahcevan)