Amenzi pentru promoţiile doar cu numele

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 18 Iulie 2016

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 176.500 de lei reţele de magazine pentru abateri în desfăşurarea promoţiilor, potrivit unui comunicat al instituţiei.
În perioada 23-29 iunie 2016, ANPC a desfăşurat, la nivel naţional, un control în reţele de magazine privind modalitatea de desfăşurare a promoţiilor şi concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele aplicate la casa de marcat. Au fost controlaţi 51 de operatori economici din reţele de magazine şi au fost constatate abateri de la prevederile legale la un număr de 37 dintre aceştia, precizează comunicatul ANPC, citat de Agerpres. Reprezentanţii ANPC au constatat, în urma controalelor efectuate, că se comercializau produse în pachete promoţionale de tipul `2 la preţ de 1” sau cu oferta `1 + al doilea la jumătate de preţ”, fără a exista la comercializare produsul individual pentru a verifica preţul de referinţă şi a putea verifica corectitudinea promoţiei. De asemenea, au fost descoperite cazuri în care preţul afişat la produsul de referinţă nu corespundea cu cel afişat pe pachet sau produse care aveau afişat la raft un anunţ de reducere care nu s-a regăsit şi la casa de marcat.