ANPC: Nu sunt șanse ca păgubiții Blue Air să primească banii înapoi
Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului-verbal privind amenda aplicată de ANPC şi obligaţia de a returna banii consumatorilor păgubiți, a afirmat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferinţă de presă.
Constantinescu a spus că, din păcate, nu prea sunt şanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit de trei luni nici măcar propriii angajaţi.
„Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun: de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau”, a susţinut preşedintele ANPC, potrivit Agerpres.
El a precizat că tot ce conţine procesul-verbal a fost discutat cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC.
„Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor. Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El (reprezentantul Blue Air, n.r.) a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi”, a arătat Constantinescu.
De cealaltă parte, compania Blue Air a anunţat, printr-un comunicat, că va solicita în instanţă anularea procesului-verbal prin care a fost amendată de ANPC, pe care îl consideră ilegal şi discriminatoriu, şi subliniază că nu va mai comenta speţa până când justiţia va pronunţa o sentinţă definitivă.
Săptămâna trecută, Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a amendat Blue Air cu 2 milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, obligând compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile. (C. Z.)