Asigurătorii, obligaţi să răspundă reclamaţiilor în 30 de zile

Data: 15 Aprilie 2010

Asigurătorii şi brokerii vor fi obligaţi să răspundă la reclamaţiile primite în termen de 30 de zile de la data înregistrării solicitării, indiferent dacă soluţia va fi sau nu favorabilă, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) publicate în "Monitorul Oficial". De asemenea, companiile de asigurare vor elabora, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a proiectului de normă, proceduri scrise de primire şi soluţionare a reclamaţiilor, inclusiv pe cale amiabilă, pe care le vor transmite la CSA. Potrivit acestei norme, publicată în "Monitorul Oficial" în data de 7 aprilie, asigurătorii şi brokerii vor înfiinţa un registru în care vor înregistra toate sesizările şi reclamaţiile primite. De asemenea, în termen de 30 de la intrarea în vigoare a normei, societăţile de asigurare şi brokerii vor elabora un sistem online de primire a reclamaţiilor şi sesizărilor de la petenţi şi vor desemna un colectiv de analiză şi soluţionare a acestora, format din personal de specialitate calificat şi cu experienţă în domeniul asigurărilor. "Din colectivul de analiză şi soluţionare a reclamaţiilor vor face parte jurişti şi, după caz, ingineri auto, pentru reclamaţiile referitoare la asigurări auto, ingineri constructori, pentru reclamaţiile referitoare la asigurări de construcţii/bunuri, şi alte persoane de specialitate calificate pe tipurile de asigurări la care se referă reclamaţiile", se menţionează în norma adoptată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.