Au început taberele de creaţie „Licăr de lumină“
Începând cu prima săptămână de vacanţă, 24-29 iunie, a debutat la nivel naţional ediţia a III-a a taberelor de vară "Licăr de lumină" organizate de Patriarhia Română. În acest an, 243 de copii din peste 80 de parohii timişene vor participa la taberele gratuite organizate în cadrul proiectului "Alege şcoala!".
În perioada 24-29 iunie, 140 de elevi din Arhiepiscopia Timişoarei, înscrişi în proiectul "Alege şcoala!", au participat la tabăra de creaţie de la Mănăstirea Caraiman, iar duminică, 1 iulie, alţi 81 de copii din protopopiatele Deta, Lugoj, Timişoara I şi Timişoara II au luat drumul taberei de creaţie de la aceeaşi mănăstire. Dacă anul trecut au mers în tabără 135 de copii de la 45 de parohii din cuprinsul eparhiei, anul acesta numărul copiilor va fi de 243. La nivel naţional, peste 3.000 de copii din toate colţurile ţării se vor bucura de atelierele de creaţie desfăşurate în cele două locaţii ale taberelor, Centrul cultural-pastoral "Sfântul Daniil Sihastrul" - de la Mănăstirea Durău şi Centrul social-pastoral "Sfânta Cruce" de la Mănăstirea Caraiman - Buşteni. Cu acest prilej, copiii vor participa la trei ateliere de creaţie: un atelier de creaţie religioasă care va însemna confecţionarea de diferite obiecte religioase din materiale refolosibile sau din alte materiale, un atelier religios care va cuprinde activităţi legate de studiul Bibliei, de orientare turistică, de lecţii demonstrative, dar şi un atelier de pictură care va cuprinde desen şi grafică. Pe lângă aceste ateliere tabăra va avea în fiecare seară şi un film tematic, film care va fi urmat de o dezbatere cu copiii. Prin participarea la activităţi de creaţie artistică în cadrul atelierelor de educaţie plastică, dar şi de dezvoltare a unor abilităţi practice din tabere, copiii îşi dezvoltă creativitatea, afectivitatea, sensibilitatea estetică, dar şi motivaţia de a continua şcoala. Tabăra şi ambianţa din interiorul ei stimulează dezvoltarea unor sentimente superioare, de natură intelectuală, morală şi estetică. Intensificarea interacţiunilor psiho-sociale, a convieţuirii şi a lucrului în echipă conduce la accentuarea sensibilităţii umane, la consolidarea unor sentimente morale pozitive. Prin toate aceste activităţi se urmăreşte încurajarea fiecărui copil de a participa activ la descoperirea adevărurilor despre lucruri şi fenomene, care corespund orizontului de cunoaştere specific vârstei, în vederea continuării studiilor pentru reuşita în viaţă. Taberele de creaţie care s-au desfăşurat în anii precedenţi aveau să confirme aşteptările proiectului, ale echipei de implementare, ale celor care s-au ocupat direct de organizarea şi derularea activităţilor cu copiii în tabără, ale părinţilor copiilor şi implicit ale copiilor participanţi. În sprijinul argumentării celor afirmate ne vin impresiile copiilor participanţi la taberele de creaţie. Sugestiv vom reda doar câteva dintre ele: "Această tabără m-a făcut să privesc lumea cu alţi ochi şi să nu ezit să dau o mână de ajutor celor ce au nevoie. A fost o adevărată lecţie de viaţă. Mi-am făcut o mulţime de prieteni. Am cunoscut profesori de la care am avut ce învăţa. Am cunoscut alte stiluri de viaţă. Am învăţat să apreciez viaţa pe care o am, văzând că alţii nu par să aibă ce am eu"; "Această tabără m-a schimbat foarte mult. Am învăţat unele lucruri pe care nu credeam că le voi face. Această experienţă va fi de neuitat. A fost cea mai frumoasă tabără"; "Eu aici am învăţat un lucru: să-L iubesc pe Dumnezeu şi pe aproapele. A fost foarte frumos, şi-mi pare rău că mă despart de voi". Desfăşurat în cadrul unui parteneriat între Patriarhia Română şi Fundaţia World Vision România, proiectul "Alege şcoala!" are ca scopuri principale prevenirea şi combaterea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, dar şi prevenirea delincvenţei juvenile, prin dezvoltarea unor soluţii alternative de tip "şcoala de duminică" şi tabere de creaţie. Proiectul "Alege şcoala!" se desfăşoară cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel şi cu aprobarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, fiind implementat de Fundaţia World Vision România în parteneriat cu Patriarhia Română, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.