Campanie anti-fumat, lansată de Comisia Europeană
"Foştii fumători sunt de neoprit" - acesta este titlul campaniei anti-fumat lansată în această săptămână de comisarul european pentru sănătate şi protecţia consumatorilor, John Dalli. Campania se va derula pe durata a trei ani, în toate ţările Uniunii Europene (UE), şi are ca scop declarat încurajarea tinerilor adulţi cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani să renunţe la fumat.
Potrivit unui comunicat al Departamentului pentru Afaceri Europene, campania se va concentra pe efectele pozitive generate de renunţarea la fumat şi va utiliza publicitatea, reţelele de socializare de pe internet şi alte instrumente practice, astfel încât mesajul să ajungă la fumători şi să-i ajute să renunţe la acest viciu. Vor fi scoase în evidenţă avantajele renunţării la fumat, de la cele care ţin de starea generală fizică, la avantajele personale şi cele financiare. Campania va folosi exemplul foştilor fumători care au renunţat la tutun, ca model pentru cei care doresc, la rândul lor, să meargă pe această cale. De asemenea, li se vor oferi fumătorilor sfaturi practice pentru a-i ajuta să renunţe la fumat. Printre instrumentele campaniei se află şi iCoach, o platformă digitală de consultanţă pentru sănătate, disponibilă în toate limbile oficiale ale UE. Spre deosebire de celelalte instrumente de profil, iCoach se concentrează pe acele persoane care doresc să renunţe la fumat şi pe cele care au un risc mare de recurenţă. Datele statistice arată că pe terioriul UE unul din trei oameni fumează. De asemenea, conform estimărilor oficiale, 650.000 de cetăţeni UE mor prematur în fiecare an, din cauza consumului de tutun, iar această cifră include şi nefumătorii. Comisia Europeană nu este la prima campanie de acest gen, astfel de acţiuni ample fiind finanţate încă din anul 2005. Precedenta campanie, intitulată "HELP", s-a derulat pe o perioadă de cinci ani (între 2005 şi 2010) şi s-a concentrat pe prevenirea fumatului în rândul tinerilor.