Campanie de promovare a alegerilor pe Youtube şi Twitter
Instituţiile şi candidaţii la alegerile pentru Parlamentul European apelează la spoturi pe canalul MTV, la clipuri umoristice pe YouTube şi mesaje pe site-ul Twitter, în încercarea de a convinge tinerii să voteze şi de a reduce absenteismul, relatează AFP. „Obiectivul este de a-i convinge pe tineri, care navighează foarte mult pe internet, să afle că au loc alegeri. Sperăm că după aceea cel puţin o parte vor fi mai interesaţi“, a explicat un purtător de cuvânt al PE. La alegerile europene din 2004, absenteismul a depăşit 50% în UE, dar a atins 77% dintre alegătorii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani. Potrivit unui sondaj efectuat la începutul anului, participarea se anunţă şi mai slabă de această dată, numai 34% dintre cetăţeni fiind siguri că se vor prezenta la vot, grupul cel mai puţin sigur că va participa fiind al studenţilor. PE intenţionează, de asemenea, să lanseze un serviciu pe un site de minibloguri, utilizat cu succes de Barack Obama în cadrul campaniei sale. Candidaţii se străduiesc să ajungă la acest nou mijloc de comunicare foarte folosit de tineri şi să-i determine să meargă la vot.