Centura de ocolire a Timişoarei va fi extinsă la patru benzi
▲ Lucrările au întârziat de la semnarea contractului cu societatea Romstrade, pentru că s-au schimbat câteva soluţii tehnice ▲ Costurile pentru centura de ocolire sunt de aproximativ 15 milioane de euro ▲ Ludovic Orban a declarat că pentru autostrada Arad-Timişoara contractul cu constructorul va fi semnat până în data de 20 septembrie ▲
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat la Timişoara că centura de ocolire a oraşului va fi extinsă la patru benzi, iar lucrările vor fi finalizate în octombrie 2009, el aprobând deja indicatorii tehnico-economici. „Am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru ca centura să fie extinsă la patru benzi de circulaţie, există fonduri pentru acest lucru, iar lucrarea va fi terminată cel târziu în octombrie 2009. I-am spus constructorului să lucreze şi sâmbăta şi duminica, să aducă aici cât mai multe utilaje, pentru a grăbi un pic ritmul de lucru“, a spus Orban. Potrivit acestuia, lucrările au întârziat de la semnarea contractului cu societatea Romstrade, pentru că s-au schimbat câteva soluţii tehnice. „Au fost necesare unele schimbări, s-au adoptat noi soluţii tehnice, cum ar fi introducerea unor lucrări cu piatră spartă, lucrări care iniţial erau prevăzute cu balast. Avizarea acestor soluţii a durat un pic, dar acum există toate condiţiile pentru ca lucrările să aibă un ritm normal“, a declarat Ludovic Orban, care a vizitat, sâmbătă, câteva şantiere din Timişoara. Timişoara nu are nici un sector de centură pe care să poată fi deviat traficul de tranzit şi traficul greu. Toată circulaţia se desfăşoară prin oraş, iar în cazul maşinilor de mare tonaj sunt impuse restricţii şi sunt deviate pe bulevardele şi străzile mărginaşe. Primele lucrări la centura de ocolire a Timişoarei au început în 2002 şi ar fi trebuit finalizate în 2004. În decembrie 2006, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a reziliat contractele cu fostul constructor. Acesta a executat în patru ani doar circa 40% din lucrările necesa-re şi a blocat atragerea finanţării de la Banca Japoneză. Costurile pentru centura de ocolire sunt de aproximativ 15 milioane de euro. Societatea Efklidis, din Grecia, cea care a contractat lucrările, a obţinut prelungirea termenului din iulie 2005 până în iulie 2006, perioadă în care a progresat în execuţie cu 2%. Contractul pentru autostrada Arad-Timişoara va fi semnat până pe 20 septembrie Ludovic Orban a declarat că pentru autostrada Arad-Timişoara contractul cu constructorul va fi semnat până în data de 20 septembrie. „În 18 august au fost deschise ofertele depuse de cele şapte societăţi interesate de acest proiect. Am analizat deja câteva dintre ele şi credem că vom respecta termenul anunţat. Cert e că spre sfârşitul lunii vom avea constructorul, finanţarea e asigurată, dar mai sunt unele etape care trebuie parcurse după semnarea contractului“, a spus Orban. Autostrada Arad-Timişoara are 50 de kilometri, iar valoarea lucrărilor este de 270 de milioane de euro. Termenul prevăzut pentru finalizarea lucrărilor este de 30 de luni de la începerea lor. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, la începutul lunii iulie, că şapte companii şi asocieri s-au precalificat pentru proiectul autostrăzii Arad-Timişoara, cu o valoare totală estimată la 270 de milioane de euro. CNADNR a publicat atunci invitaţia de participare la licitaţia internaţională a firmelor precalificate, în vederea atribuirii contractului de execuţie a lucrărilor aferente Proiectului de Autostradă Arad-Timişoara. Potrivit comunicatului, au fost precalificate următoarele companii şi asocieri: Strabag (Austria), Mota Engil (Portugalia), JV Condote/CMC di Ravenna (Italia), JV Aktor/Pantechniki (Grecia), Colas (Franţa), JV FCC/ Astaldi (Spania-Italia), JV Impreglio/Itinera (Italia). Durata de realizare a lucrărilor de autostradă va fi de 24 de luni, cu o perioadă de garanţie de 24 de luni.