Cercul pedagogic al profesorilor de religie din Episcopia Oradiei
La Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu“ din Oradea s-a desfăşurat cercul pedagogic al profesorilor de religie din Episcopia Oradiei, cu tema „Instruirea diferenţiată“. Au participat pr. prof. Radu Rus, consilier pentru învăţământ şi activităţi cu tineretul al Episcopiei Oradiei şi director al Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu“ din Oradea, şi pr. prof. univ. dr. Dumitru Megheşan, decanul Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman“ din Oradea.
Pr. Radu Rus a transmis mesajul de binecuvântare al Preasfinţitului Sofronie, Episcopul Oradiei, aprecierile referitoare la activitatea misionară a profesorilor de religie şi îndemnul de a valorifica mai accentuat componenta educativă a conţinuturilor, pentru consolidarea parteneriatului dintre Biserică, Şcoală şi Familie. Pr. Rus a subliniat preocuparea permanentă a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române pentru consolidarea statutului disciplinei religie şi a cadrelor didactice care predau această disciplină, precum şi pentru dezvoltarea unor proiecte cât mai diverse pentru copii şi tineri.
A fost prezentată oferta educaţională a Facultăţii de Teologie din Oradea, precum şi oferta educaţională a liceului teologic. Profesorilor de religie li s-au prelucrat, apoi, prevederile metodologiei de mişcare a personalului didactic pentru anul şcolar 2013-2014 şi modalitatea de ocupare a posturilor didactice.
Au fost amintite principalele acţiuni educative care vor avea loc în perioada următoare: expoziţia de desene şi icoane „Patimile şi Învierea Domnului“, Simpozionul naţional „Roman Ciorogariu - spirit european“ şi premierea în cadru festiv a elevilor cu rezultate deosebite la etapele judeţeană şi naţională a olimpiadei de religie.
Cercul pedagogic a vizat şi o componentă de formare privind instruirea diferenţiată. S-au constituit patru grupe, pe trei cicluri de învăţământ, cu sarcina de proiectare a unei lecţii cu raportare la particularităţile instruirii diferenţiate, secvenţă precedată de o prezentare generală a particularităţilor învăţării diferenţiate din perspectiva cadrului didactic, a curriculei, a strategiilor didactice şi a elevilor. Activitatea pe grupe, coordonată de profesorii metodişti şi responsabilii de cerc, s-a finalizat cu o prezentare în plen, în cadrul căreia au fost formulate aprecieri în legătură cu activităţile proiectate şi s-au făcut propuneri de optimizare a componentei de proiectare. (Pr. prof. Florin Negruţiu)