Comerţul online, mai puţin afectat de criza financiară
Criza economică şi financiară pare să fi ocolit comerţul online, acest domeniu economic înregistrând creşteri spectaculoase tocmai în acest an, când marile magazine au suferit pe urma crizei, scrie publicaţia germană „Deutsche Welle“. Potrivit aceleiaşi surse, la acest moment, cel puţin 31 de milioane de germani îşi fac cumpărăturile prin intermediul internetului. Creşterea uluitoare a comerţului online se explică, în special, prin faptul că e un domeniu foarte atractiv, în care şi începătorii pot pătrunde rapid, consideră profesorul de ştiinţe economice, Bernd Skiera, de la Universitatea din Frankfurt, care se ocupă de cercetarea ştiinţifică a acestui fenomen. În opinia sa, multe firme de tradiţie au suferit eşecuri pe piaţă fiindcă nu au recunoscut la timp şansele oferite de comerţul electronic. Cele mai populare platforme online de comerţ, ca Amazon şi Ebay, combină nişte modele clasice, cum ar fi trimiterea unor cărţi direct acasă la client.