Comisia Europeană a adoptat o nouă politică de promovare a agriculturii

Un articol de: Mariana Bahcevan - 17 Octombrie 2015

Producătorii agricoli europeni vor beneficia în 2016 de programe în valoare de 111 milioane de euro pentru a găsi noi piețe și a promova consumul în afara și în interiorul Uniunii Europene, informează un comunicat al Comisiei Europene. "Enjoy, it’s from Europe", noua politică de promovare adoptată de Comisia Europeană, îi va ajuta pe jucătorii din sectorul agricol să intre sau să-și consolideze poziția pe piețele internaționale și de asemenea îi va face pe consumatorii europeni mai conștienți de eforturile făcute de fermierii europeni. "Producția agroalimentară europeană nu are egal la scară mondială. Exporturile UE, estimate la 110 miliarde de euro, creează locuri de muncă și creștere în zonele rurale din întreaga Europă. Sunt bucuros să pot anunța, în cadrul pachetului de măsuri în valoare de 500 milioane de euro anunțat recent, alocarea a 30 milioane de euro pentru sectoarele laptelui și cărnii de porc", a declarat comisarul european pentru agricultură, Phil Hogan. Principalele elemente ale noii politici de promovare adoptată de Comisia Europeană sunt: o creștere semnificativă a ajutoarelor alocate pentru campaniile de promovare, de la 61 milioane de euro în 2013 până la 200 milioane de euro în 2019; creșterea ratelor de cofinanțare UE comparativ cu actualul regim, de la 50% la 70-80%.