Comisie pentru profesorii de religie bihoreni
În conformitate cu hotărârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române cu numărul 13.879, luată în şedinţa de lucru din 16-17 decembrie 2014, prin care a fost aprobată noua Procedură de acordare şi de retragere a avizului scris (binecuvântării) al chiriarhului pentru desfăşurarea de activităţi în învăţământul religios şi teologic, în perioada 2-6 mai, în Episcopia Oradiei se derulează etapele de obţinere a avizului scris (binecuvântării) al chiriarhului pentru profesorii de religie care doresc să beneficieze de continuitate pe post şi pentru toți absolvenţii de teologie care doresc să participe la concursul naţional de titularizare în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2017. Procedura stabileşte că, pentru obţinerea avizului scris (binecuvântării) al Chiriarhului locului, solicitanţii (participanții la concursul naţional de titularizare și cei care își depun dosare de continuitate) vor depune la Centrul eparhial un dosar conținând o serie de documente şi vor participa la un interviu în faţa unei comisii numite de chiriarh.
Astfel, în perioada 2-10 mai, candidaţii au depus dosarele de obţinere a binecuvântării la Centrul eparhial, iar marţi, 16 mai, începând cu ora 12.00, candidaţii vor participa la un interviu în faţa unei comisii, prezidate de Preasfinţitul Sofronie, Episcopul Oradiei, din componenţa căreia mai fac parte: pr. prof. Radu Rus, consilier pentru învăţământ și activități cu tineretul, pr. Simion Goga, inspector eparhial pentru cateheză şi pr. prof. Florin Negruţiu, inspector şcolar de specialitate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, conform unui comunicat al Episcopiei Oradiei.