Comparatorul de preţuri pentru alimente este aproape gata

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 02 Octombrie 2019

De la mijlocul lunii octombrie vom avea un comparator de preţuri pentru alimente, unde vor fi peste 30.000 de produse, a afirmat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. Acest instrument se adaugă „Monitorului preţurilor pentru carburanţi”, lansat în iulie şi care a strâns deja peste 1,3 milioane de accesări din partea celor care au căutat informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a arătat că Monitorul preţurilor pentru alimente va avea şi o aplicaţie pentru telefonul mobil, la fel cum are şi cel pentru carburanţi.

În primă fază, comparatorul preţurilor pentru alimente va conţine preţurile produselor alimentare din magazinele mari.

„Acest proiect pe alimente este puţin mai complicat decât cel pentru benzină, pentru că vorbim de peste 30.000 de produse. Vom avea de la mijlocul acestei luni, similar cu comparatorul de preţuri pentru carburanţi, unul pentru alimente, iar cei interesaţi vor putea să vadă preţurile la toate produsele şi din toate magazinele marilor lanţuri alimentare. Dacă vor şi magazine mai mici să intre în acest monitor, va fi posibil, dar în această fază cuprindem marile lanţuri de magazine din toată ţara. Oamenii pot să compare preţul coşului cu produsele cele mai ieftine sau preţul unui coş cu produsele cele mai vândute”, a spus Chiriţoiu la un post de televiziune.

Atât platforma web, cât şi aplicaţiile mobile vor oferi multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.

„Dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a preţurilor va conduce la transparentizarea pieţei pentru consumatori”, preciza la finele lunii februarie şeful Consiliului Concurenţei.

Comparatorul preţurilor alimentelor este un instrument similar „Monitorului preţurilor pentru carburanţi”, care conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România şi a fost lansat în iulie.

„Proiectul pare să meargă bine. A avut peste 1.300.000 de accesări de când a fost lansat. El nu va fi un miracol, să nu se aştepte lumea că or să scadă preţurile dramatic, că nu au cum să scadă dramatic, dar este o sursă de informare pentru conducătorii auto”, a mai declarat Chiriţoiu.