Competențe scăzute în cazul elevilor la final de clasa a II-a, în 2019
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a făcut public, recent, Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, în 2019, care arată că aproximativ 60% dintre elevi reușesc să scrie corect textul cerut și mai puţin de 50% au scris corect textul pe bază de întrebări. Situația este mai gravă la scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi la corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie.
Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat, anul trecut, la Evaluarea Naţională reuşesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convenţiile de bază, potrivit Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare.
Conform documentului, situaţia este „mult mai gravă” la scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi la corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie, situații în care mai puţin de 60% dintre elevi au scris corect biletul şi mai puţin de 50% au scris corect textul pe bază de întrebări.
Prin urmare, „pe baza informaţiilor prezentate în cadrul Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, la nivel naţional, reiese că aproximativ 85% dintre elevii participanţi reuşesc să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluaţi pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit. Ţinând cont de faptul că aceste activităţi au vizat o singură competenţă generală, cea de receptare a unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,3% dintre elevii participanţi la Evaluarea Naţională la clasa a II-a 2019 au formată şi dezvoltată această competenţă”, se arată în documentul citat.
Potrivit aceluiași raport, „75,06% dintre elevii participanţi la evaluare reuşesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare, 68% reuşesc să efectueze adunări şi scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulţiri şi împărţiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate”. Totodată, 81,25% dintre elevii evaluaţi ştiu să calculeze o perioadă de timp necesară desfăşurării unei activităţi, prin utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea şi ordonarea duratelor unor evenimente variate.