Conferinţe administrative ale preoţilor din Arhiepiscopia Târgoviştei
Începând din această săptămână, cu binecuvântarea IPS Mitropolit Nifon, Arhiepiscopul Târgoviştei, au debutat conferinţele administrative ale preoţilor din cele cinci protoierii ale Arhiepiscopiei Târgoviştei, având ca temă: „Disciplina administrativ-financiară în lumina noului Statut de Organizare şi funcţionare al Bisericii Ortodoxe Române“, informează Agenţia de Ştiri Basilica. Discuţiile din cadrul conferinţelor vor avea în vedere atât lămurirea unor prevederi statutare, cu caracter administrativ şi financiar, cât şi diferite probleme actuale, referitoare la necesităţile pastoral-misionare ori administrative ale preoţilor din eparhie. Astfel, se vor aborda teme referitoare la: noua grilă de salarizare a preoţilor; colaborarea cu autorităţile locale în ceea ce priveşte susţinerea financiară a parohiilor; elaborarea de proiecte privind accesarea fondurilor structurale; comunicarea cu Centrul eparhial şi cu protopopiatele; situaţia şantierelor de construcţii, restaurare sau pictură; relaţia preotului cu profesorul de religie etc. De asemenea, cu acest prilej se vor trata şi aspecte specifice ale misiunii şi pastoraţiei, aşa cum se întâlnesc ele în parohiile eparhiei, stabilindu-se măsuri comune pentru a răspunde noilor provocări ale timpului. Aşa cum se ştie, conferinţele administrative se organizează lunar, pe protopopiate, de către fiecare eparhie şi au ca tematică subiecte de interes local misionar-pastoral, liturgic-duhovnicesc şi administrativ, ori economic-financiar, în scopul perfecţionării profesionale şi al cunoaşterii problemelor actuale ale vieţii şi activităţii bisericeşti generale şi locale.