Contractul pentru realizarea şoselei de centură a municipiului Arad a fost semnat
▲ Cu o lungime de 12,3 km, şoseaua de centură va fi inclusă în autostrada Nădlac-Arad- Timişoara, parte componentă a Coridorului 4 paneuropean ▲
La Arad a fost semnat, sâmbătă, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, contractul de proiectare şi execuţie a centurii rutiere a muncipiului Arad. Având o lungime de 12,3 km, şoseaua va fi inclusă în autostrada Nădlac-Arad-Timişoara, parte componentă a Coridorului 4 paneuropean. „Valoarea lucrărilor se ridică la 115 milioane de lei, toate terenurile pe care le va tranzita noua şosea sunt rezolvate, deci constructorul va primi terenul imediat ce doreşte să se apuce de lucru“, a declarat Radu Berceanu. Ministrul a subliniat faptul că în contractul semnat sunt prevăzute amenzi de 50 de mii de lei pe zi în cazul în care constructorul nu va respecta graficele impuse, o penalizare de 0,05% din valoarea contractului pentru întârzieri mari şi, dacă întârzierea depăşeşte 45 de zile, devine posibilă rezilie-rea unilaterală, fără ca firma constructoare să poată reacţiona. „Aceste prevederi ne fac să credem că, de această dată, termenul de finalizare a lucrării va fi respectat şi vom putea circula pe autostradă în primăvara anului 2011“, a spus ministrul Transporturilor. Autostrada Nădlac-Arad-Timişoara trebuie să fie gata în 24 de luni Termenul de realizare a lucrărilor la centura de ocolire a municipiului Arad este de 24 de luni, iar finanţarea este asigurată prin fonduri provenind de la Banca Europeană de Investiţii. Potrivit proiectului, pe traseul şoselei de centură vor fi patru intersecţii, una cu drumul naţional DN7, Arad-Nădlac, o alta cu şoseaua de legătură spre Aeroportul internaţional, a treia cu drumul judeţean DJ 682, Arad- Zădăreni, iar cea de a patra cu drumul naţional DN69, Arad-Timişoara. Centura va avea 13 structuri şi 11 podeţe, cea mai importantă lucrare urmând să fie viaductul peste râul Mureş, ce va avea o lungime de 507 metri.