Crește valoarea brandului de ţară

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 10 Octombrie 2018

România se situează pe locul 45 într-un clasament al primelor 100 de ţări ca valoare a brandului de ţară, în creştere faţă de locul 49 pe care se situa în 2017, în condiţiile în care valoarea brandului de ţară al României a crescut cu 27%, până la 222 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat de Brand Finance.

România este devansată de ţări precum Iran, Columbia, Vietnam sau Bangladesh, dar se situează în faţa Ungariei - locul 54, Slovaciei - locul 55, Greciei - locul 59 sau Bulgariei - locul 70.
SUA beneficiază de cel mai valoros brand de ţară (25.900 miliarde de dolari), urmat de brandul Chinei (12.800 miliarde) şi cel al Germaniei (5.100 miliarde).

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei ţări pe baza mai multor criterii grupate sub trei piloni: bunuri şi servicii, turism, investiţii şi societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al ţării respective.