Criza reduce consumul de pâine al românilor
Consumul de pâine îşi menţine trendul descendent din ultimii zece ani, în timp ce valoarea pieţei a crescut de la an la an, în prezent fiind evaluată la circa un miliard de euro. Evoluţia pieţei se datorează reorientării consumatorilor spre specialităţile de pâine care treptat vor înlocui franzela ieftină, considerată, în continuare, un produs specific perioadei comuniste. „Consumul de pâine (110 kg pe cap de locuitor) este încă ridicat faţă de media europeană, iar trendul de scădere va continua şi în următorii ani. Anul acesta putem vorbi de o reducere a consumului cu aproximativ 8% faţă de anul trecut, scădere care vine şi pe fondul diminuării bugetului consumatorilor, ca urmare a crizei“, a declarat, pentru Business Standard, Aurel Popescu, preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit şi Panificaţie (ROMPAN). În ultimii zece ani, consumul de pâine s-a redus cu zece kilograme pe cap de locuitor, ajungând la 108-110 kg pe an.