„Crucea este pentru noi pavăză, ocrotitoare, semnul biruinței”

Un articol de: Ștefan Mărculeţ - 20 Martie 2023

Înaltpreasfinţitul Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, a liturghisit în Duminica a 3-a din Postul Mare la Catedrala Mitropolitană din Sibiu. În cuvântul de învățătură, ierarhul le-a explicat credincioșilor prezenți semnificațiile duhovnicești ale cinstirii Sfintei Cruci.

Credincioșii din Sibiu și din împrejurimi au participat în număr mare la Sfânta Liturghie din duminica de la jumătatea Postului Mare, iar la final au ascultat cuvântul de învățătură al ierarhului. Răspunsurile liturgice au fost date de Corala „Timotei Popovici” a Catedralei Mitropolitane, dirijată de pr. lect. dr. Dan Alexandru Streza, se arată pe mitropolia-ardealului.ro.

„Crucea este pentru noi pavăză, ocrotitoare, semnul biruinței. Iată că ne-a lăsat Mântuitorul Hristos o armă pe care o purtăm cu noi, dar, dacă o lăsăm, dacă o lepădăm, suntem lipsiți de apărarea totală. Semnul Sfintei Cruci este întâi de toate ocrotirea noastră de când ne naștem și până murim. Primele semne pe care le face preotul la copilul pe care îl botează este însemnarea în chipul Crucii. Pruncul este luat sub pavăza Sfintei Cruci, iar celelalte binecuvântări exprimă ocrotirea care vine de sus, de la Dumnezeu, prin semnul Crucii. Semnul Crucii este cea mai scurtă mărturisire de credință. (…) Eu cred în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, deci, eu cred în Dumnezeu-Tatăl, Dumnezeu-Fiul și Dumnezeu-Duhul Sfânt, iar în același timp semnul acesta pe care îl facem noi simbolizează tocmai această descoperire, această cunoaștere a lui Dumnezeu. Rostind această formulă: «În numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh», sau formula de la sfârșitul rugăciunii: «Slavă sau Mărire Tatălui și Fiului și Sfântului Duh», facem o mărturisire de credință. Scurtă, dar completă”, a subliniat ierarhul.

La final, IPS Părinte Mitropolit Laurenţiu i-a îndemnat pe cei prezenți să continue ur­cușul duhovnicesc din a doua jumătate a Postului Mare, pentru ca mai apoi să intre în Săptămâna Pătimirilor prin care se desăvâr­șește pregătirea spirituală pentru Sfintele Paști.