Cursuri gratuite de formare şi consiliere profesională organizate de Arhiepiscopia Iaşilor

Data: 23 Iunie 2012

Arhiepiscopia Iaşilor a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei şi SC Consulting Group organizează, începând cu luna iulie a anului 2012, un curs gratuit de formare profesională pentru administrator pensiune turistică şi un curs de consiliere profesională, în cadrul proiectului "Investeşte în tine! Şi tu poţi fi specialist în turism!", desfăşurat la Miclăuşeni.

Arhiepiscopia Iaşilor a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, în calitate de beneficiar, şi SC Consulting Group, în calitate de partener, organizează, începând cu data de 4 iulie până în luna decembrie a acestui an, primul curs gratuit de formare profesională, anume cel pentru administrator pensiune turistică, curs certificat de Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor (CNFPA), şi cursul de consiliere profesională, prin intermediul cărora persoanele din mediul rural îşi vor dezvolta abilităţile de căutare a unui loc de muncă. Prin aceste cursuri se oferă noi oportunităţi de formare profesională şi, implicit, de sprijin în găsirea unui loc de muncă persoanelor inactive din mediul rural, inclusiv a celor care îşi câştigă existenţa din agricultura de subzistenţă. Pentru participanţii la cursuri se vor acorda premii în bani şi masă de prânz gratuită, locaţia de desfăşurare a cursului de administrator pensiune turistică şi a activităţii de consiliere fiind sat Miclăuşeni, com. Butea, jud. Iaşi (în incinta Centrului Social Cultural "Sfântul Ilie Miclăuşeni"). Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele beneficiare a cursului gratuit de administrator pensiune turistică sunt: - să fie lucrători familiali neremuneraţi în agricultura de subzistenţă (care produc doar pentru consumul propriu; fără venituri proprii); - să fie absolvenţi de învăţământ general (minimum 8 clase) - să fie din mediul rural, judeţul Iaşi. Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele beneficiare a consilierii profesionale gratuite sunt: - să fie lucrători familiali neremuneraţi în agricultura de subzistenţă (care produc doar pentru consumul propriu; fără venituri proprii); - să fie persoane inactive din mediul rural (persoanele în vârstă de peste 16 ani care în momentul înregistrării desfăşoară numai activităţi casnice (prepararea hranei, menţinerea curăţeniei, îngrijirea şi educarea copiilor), în gospodăria proprie sau a unei rude până la gradul III inclusiv); - să fie din mediul rural, judeţul Iaşi. Actele necesare înscrierii pentru cursul de administrator pensiune turistică, cât şi pentru consilierea profesională în carieră sunt certificatul de naştere - copie, buletinul/cartea de identitate - copie, certificatul de căsătorie (dacă este cazul) - copie şi ultima diplomă obţinută (minimum 8 clase) - copie. În perioada iunie 2012 - iulie 2013, Arhiepiscopia Iaşilor a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei şi SC Consulting Group SRL organizează şi alte cursuri gratuite certificate de CNFPA în domeniile bucătar, ospătar (chelner), vânzător în unităţi de alimentaţie, lucrător hotelier, oferind gratuit informare şi consiliere profesională, pentru persoanele din mediul rural - şomeri şi pentru persoanele care nu realizează venituri. Mai multe informaţii şi detalii despre aceste cursuri pot fi aflate la adresele de contact: Lucia Marcoci, asistent manager, nr. tel: 0728/880575, 0748/115839, 0232/713172 sau e-mail: fonduriexterne@gmail.com; Doru Biliuţă, consilier FPC, nr. tel: 0745/001.297; Alina Ana Nistor, manager proiect, nr. tel: 0784/ 257.733, 0232/214.436 sau e-mail: alina.mmb@gmail.com. (Tudorel Rusu)